مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه هیچ شناور صیادی با مالکیت خارجی در آبهای هرمزگان فعال نیست گفت: مالکیت تمامی شناورهای صیادی هرمزگان ایرانی است.
کد خبر: ۲۶۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید پرویز محبی جمعه شب در جمع خبرنگاران در مورد حضور شناورهای خارجی در آبهای هرمزگان و اقدام به صید انواع آبزیان بیان داشت: در آبهای استان هرمزگان طبق بررسی ها و کارشناسان موسسه تحقیقات شیلات ایران بالغ بر دومیلیون تن ذخیره فانوس ماهیان وجود دارد که امکان برداشت سالانه بین ۳۰۰ تا۴۰۰هزار تن آن از آن وجود دارد و این در حالی است که از ابتدای صید تجاری آن در سال ۱۳۸۷ در استان تاکنون تنها نزدیک به ۶۰هزار تن از این میزان برداشت شده است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه برداشت از این آبزیان مستلزم شناورهای دارای قابلیت صید در عمق های بالای دویست متر است لذا سرمایه گذاران اقدام به خرید و ساخت این شناورها با قابلیت مذکور می کنند که معمولا شناورهای خریداری شده از کشورهای اوروپایی، چین و ژاپن است.
 
محبی تاکید کرد تمام صید و محصولات این شناورها برای کشور ایران و سرمایه گذاران ایرانی است و تنها خود شناور از کشور های خارجی خریداری شده است.
 
مدیر کل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم توسعه میزان صید فانوس ماهیان کشور باید سالانه به بالای هفتاد هزار تن برسد. عمر مفید این ماهیان کمتر از  دوسال بوده که در صورت عدم برداشت این سرمایه ملی و انحصاری  به هدر می رود.
 
محبی تاکید کرد: با صید این میزان از ذخایر برآورد شده و قابل برداشت استان، و کشور در این زمینه تولید پودر ماهی و تامین مواد اولیه این کارخانجات  به خودکفایی خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار