رئیس سازمان محیط زیست برای حضور در جمع سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی میناب و چاره‌اندیشی برای معضلات زیست محیطی هرمزگان وارد بندرعباس شد.
کد خبر: ۲۵۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 11 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معصومه ابتکار صبح امروز در قالب هیأتی متشکل از معاون امور آب وزارت نیرو، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون آب‌ و خاک وزارت جهاد کشاورزی و مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور وارد بندرعباس شده و مورد استقبال استاندار هرمزگان قرار گرفت.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بلافاصله عازم شهرستان میناب شد تا ضمن بازدید میدانی از آثار مخرب برداشت بی‌رویه آب از دشت میناب، در نشستی نیز با همین موضوع که در فرمانداری این شهرستان برگزار می‌شود، حضور یابد.
 
نشست با فعالان زیست‌محیطی شهرستان میناب و حضور در جشنواره برداشت انبه نیز از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به شهرستان میناب است.
 
برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی دشت میناب به ویژه در طول یک دهه اخیر برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم بندرعباس و همین طور برداشت برای حفظ باغات این منطقه در سایه کاهش بارش‌ها موجب آسیب‌های اساسی به این دشت شده و عملاً در بسیاری از مناطق آن شاهد ایجاد فروچاله‌هایی با ابعاد وسیع هستیم که به لحاظ زمین‌شناسی بسیار مخرب بشمار می‌روند و در وضعیت بحرانی دشت‌های آبی و با خالی شدن لایه‌های عمیق آبی در زیرزمین به وجود آمده‌اند.
 
قرار است تا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز در نشست شورای اداری استان نیز حضور یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار