کد خبر: ۲۴۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ 08 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علي اكسير سردبير روزنامه گامرون در شماره جديد اين روزنامه يادداشتي درباره ديدگاه نمايندگان مجلس درباره استاندار و قضيه بومي و غير بومي مديران نوشته است.در اين يادداشت مي خوانيم: فتيله بومي و غيربومي را بكشيد پايين لطفا !

 هميشه با تغيير دولتها كه با انتخاب رياست جمهوري آغاز مي شود يا تغيير نمايندگان مجلس كه توام با انتخابات مجلس شوراي اسلامي است زمزمه تغيير مديران در استانها به گوش مي رسد و اولين قرعه هم شايد همواره بنام مديريتهاي عالي مراكز استانها باشد.

در اين ميان هميشه عده اي فتيله ها را روشن مي كنند و دم از بومي و غير بومي بودن مديران مي زنند. استان هرمزگان هم از اين قضيه مستثني نيست.

اينكه مديران بومي باشند يا غير بومي بدون اينكه معيار و محكي براي آن توسط مدعيان مطرح شود جز ايجاد سردرگمي و دلسرد شدن مديران خدمتگزار نيست.

عده اي مي گويند مدير بومي باشد بهتر است چون درد آشناي منطقه است و دلسوز و در جهت مخالف آن عده ديگر كه موافق غير بومي هستند دلايل ديگري را مطرح مي كنند.از چندي قبل شايعات مختلفي در فضاي مجازي مبني بر تغيير استاندار به گوش رسيد و حتي از يكي از نمايندگان سابق مجلس هم به عنوان جايگزين نام برده شد اما ديري نپاييد كه خود اين نماينده سابق خبر را تكذيب كرد.

 آشنايي با حوزه كاري؛شناخت از منطقه؛دلسوزي و وجدان كاري را مي توان معياري براي ادامه خدمت يا انتصاب فرد جديد براي هر منصبي عنوان كرد. در مورد عملكرد استاندار هرمزگان سه نماينده فعلي مردم هرمزگان در مجلس ديدگاه خود را مطرح كرده اند.

حجت الاسلام سيد مصطفي ذوالقدر در خصوص عملكرد استاندار هرمزگان در دولت تدبير و اميد، عنوان كرد: آقاي جادري را فردي كارآمد، مشرف به مشكلات استان و شايسته مي دانم و استان هرمزگان در حوزه ها و بخش هاي مختلف جزء پنج استان نخست كشور محسوب مي شود از اين رو از مجمع نمايندگان و منتخبين مردم مي خواهم به دور از رفتار احساسي و با همدلي به رفع مشكلات استان بپردازند.

 وي اضافه كرد: انصافا قدم هاي مثبت و اقدامات ارزشمندي در زمان آقاي جادري انجام گرفته و من بيش از 30 سال است كه استاندار هرمزگان را مي شناسم و ثبات مديريتي را براي توسعه و پيشرفت استان در شرايط كنوني ضروري مي دانم.و از نماينده عالي دولت در هرمزگان حمايت مي كنم.

از طرفي احمد مرادي نماينده مردم بندر عباس معتقد است بايدهرمزگان ، استاندار و مديران توانمندي داشته باشد.

 به گفته وي در جايي كه مديران توانمند استان داريم نيازي به انتصاب مديران غيرتوانمند غيربومي در استان ندارد.

 مرادي مي گويد مديراني در حد وزيردر هرمزگان داريم.

وي اعتقاد دارد: مدير ارشد فعلي استان ضعيف است ونياز به استاندار قوي داريم.اما ديگر نماينده استان حسين هاشمي تختي كه خود سابقه استانداري هم دارد و استاندار بومي هم بوده كه بطور ناگهاني از اين مسند كنار گذاشته شد معتقد است كه بايد به استاندار فرصت داد.

جدا از بحث استاندار اينروزها بايد منتظر بود آيا قصه بومي و غير بومي در مورد مديران كل ديگر ادارات هم شنيده مي شود يا خير؟

بهر حال شايسته است نمايندگان مردم هرمزگان در مجلس در كنار كاروان دولت تدبير و اميد همه اصل را بر شايسته سالاري و كا ر آمدي مديران بگذارند و براي اتحاد و همدلي مردم استان فتيله بومي و غير بومي را براي هميشه خاموش كنند.مردم هرمزگان همواره قدر شناس هستند و نجيب.به خواسته هايشان احترام بگذاريم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار