تابناک گیلان / نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم نسبت به اعلام غیبت یا تاخیر نمایندگان در شروع جلسه علنی انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۴۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 07 June 2016
تابناک گیلان / نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم نسبت به اعلام غیبت یا تاخیر نمایندگان در شروع جلسه علنی انتقاد کرد.

اسدالله عباسی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 18 خرداد) مجلس شورای اسلامی به استناد مواد 19، 93 و 109 آئین‌نامه‌ داخلی مجلس تذکر داد: براساس آئین‌نامه، غیبت و تاخیر غیرموجه نمایندگان پیش از پایان جلسه باید اعلام و ثبت گردد لذا هیات رئیسه نباید تاخیر نمایندگان را در زمان شروع جلسه اعلام کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن انتقاد از شیوه ثبت نطق اضطراری گفت: طبق قانون نمایندگان یک ساعت قبل از شروع جلسه می توانند برای نطق‌های اضطراری ثبت نام کنند اما امروز که جلسه ساعت 9 شروع شد ثبت‌نام نطق اضطراری مانند روزهای گذشته از ساعت 6 تا 7 صبح انجام گرفت.

علی مطهری در پاسخ به تذکرات این نماینده گفت: اعلام غیبت یا تاخیر غیرموجه نمایندگان پیش از پایان جلسه شامل ابتدا تا پایان جلسه می‌شود در عین حال این موضوع را در هیات رئیسه مطرح خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکر دوم گفت: دیروز عصر در جلسه هیات رئیسه زمان جلسات در ماه رمضان مشخص شد لذا امکان اعلام آن برای ثبت‌نام نطق‌های اضطراری برای ساعت 8 تا 9 صبح وجود نداشت بنابراین این موضوع برای روزهای آتی اصلاح خواهد شد./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار