فرمانده سپاه ناحیه مهران گفت: از 25 اسفندسال گذشته تا 14 فروردین امسال بیش از 21 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس این شهرستان دیدن کردند.
کد خبر: ۲۰۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 04 April 2016

فرمانده سپاه ناحیه مهران گفت: از 25 اسفندسال گذشته تا 14 فروردین امسال بیش از 21 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس این شهرستان دیدن کردند.


به گزارش تابناک ایلام؛سرگرد پاسدار روح الله جاویدان اظهار کرد: این تعداد زائر مناطق عملیاتی شامل خانواده های شهدا و اعضای بسیج کارکنان و مسافران نوروزی بودند که با حضور در یادمان های دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه عملیات کربلای یک را گرامی داشتند.
وی افزود: کاروان ‏های راهیان نور در این مدت از مناطق عملیاتی مهران از یادمان های سه راهی جندالله، ‏یادمان شهید دستواره، یادمان ایثار و قرارگاه لشکر 17 عراق که به پاسگاه گرمیشه معروف است، ‏دیدن کردند‏‎.‎
سرگرد جاویدان تاکید کرد: قدمگاه رزمندگان اسلام در عملیات والفجر پنج واقع در روستای چنگوله و همچنین آثار بجای مانده از تخریب منازل مسکونی زمان دفاع مقدس در پارک لاله مهران از دیگر مکان های فعال و قابل بازدید این شهرستان مرزی برای کاروان های اردوهای راهیان نور هستند.
فرمانده سپاه ناحیه مهران یادآور شد: برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، نقل خاطرات ‏شهدا، خیمه نماز، نصب تابلو، بنر و نیز ایستگاه ‏های صلواتی از جمله اقدام هایی بود که برای کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران ‏دفاع مقدس مهران در نظر گرفته شده بود.
وی میزان حضور نوروزی مردم در یادمان های دفاع مقدس را در سال جدید ‏بسیار چشمگیر اعلام کرد و گفت: حضور پر رنگ خانواده ها در یادمان های دفاع ‏مقدس این شهرستان و دیدار از مکان های عملیاتی از نکات مثبت و ارزشمند سفر کاروان راهیان ‏نور بود به گونه ای که 90 درصد از بازدیدکنندگان کاروان های راهیان نور را خانواده ها تشکیل ‏می داد‏‎.‎
وی با اشاره به اینکه دیدن یادمان های عملیاتی مهران مختص به زمان خاصی نیست و در طول ‏سال بازدید کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی این شهرستان انجام می شود، اضافه کرد: زیارتگاه ایثار با فعالیت شبانه روزی، پذیرای هموطنان جهت زیارت نقاط یادمانی هشت سال دفاع مقدس با هدف بسط و گسترش فرهنگ جبهه و ایثارگری و آشنایی نوجوانان و جوانان با رشادت های رزمندگان اسلام است.
شهرستان مرزی مهران از آوردگاه های مهم و میانی دوران دفاع مقدس است که پس از چند بار دست به دست شدن در سال 1365 در عملیات کربلای یک بدست رزمندگان اسلام آزاد شد.
شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران 11 کیلومتری مرکز این شهرستان از مهمترین محل های تردد زوار عتبات عالیات و صادرات کالا به کشور بشمار می رود./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار