مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نیز با10 درصد افزایش نسبت به سال قبل به کیلویی 12هزارو 705ریال رسیده است.
کد خبر: ۲۰۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 29 March 2016
  به گزارش تابناک مازندران حسن عنایتی اظهار کرد: که اکنون در مرحله آغاز خوشه دهی 66هزار و 500هکتار از اراضی گندم در استان مازندران قرار داریم و باید به تغذیه ،آبیاری تکمیلی و مبارزه با بیماری ها توجه جدی شود. 
وی با بیان اینکه کارشناسان کشاورزی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی آماده هر گونه کمک به گندمکاران هستند ،اضافه کرد: کارشناسان در 64مرکز خدمات کشاورزی استان حضور دارند. 
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه همزمان با آغاز بهار ،افزایش دما و رطوبت ، وضعیت رشد رویشی گندم در استان مطلوب تر شده است،اضافه کرد: این روند در38هزار هکتار از مزارع دشت (گندم آبی) در مرحله پایان ساقه دهی و ظهور خوشه و در 28هزارو 500 هکتار مزارع کوهستانی و میان بند (گندم دیم) در ابتدای ساقه دهی قرار دارد.
عنایتی با اشاره به مشاهده علائمی همچون رنگ زرد و لکه قهوه ای گندم،بیان داشت: مبارزه با آفات گندم حلزون، سوسک ، بیماری های زنگ زرد و سفیدک و مقابله با علف های هرز نازک برگ و پهن برگ گندم باید به درستی صورت بگیرد.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم مصرف کود اوره،بصورت سرک و محلول پاشی توسط گندمکار با مشورت کارشناسان تاکید کرد و گفت:آبیاری تکمیلی در تغذیه گیاه گندم نیز مورد توجه قرار بگیرد. 
عنایتی تصریح کرد:گروه های نظارت با هماهنگی مدیریت زراعت، حفظ نباتات، اداره فناوری های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان ها و مرکز تحقیقات استان مازندران بر مزارع گندم نیز بر اساس برنامه در حال انجام است.
وی به توزیع شش هزار تن بذر گواهی شده گندم بین گندمکاران استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نیز با10 درصد افزایش نسبت به سال قبل به کیلویی 12هزارو 705ریال رسیده است. 
ﮐﺸﺖ ﮔﻨﺪم در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﮐﻮﻫﺴﺘﺎﻧﯽ ﻣﺎزﻧﺪران از ﻣﺎه ﻣﻬﺮ و در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻠﮕﻪ ای از ﻣﺎه آﺑﺎن آﻏﺎز ﻣﯽ ﺷﻮد.
ﭘﺎرﺳﺎل نیز از ﺣﺪود66هزارو 700 ﻫﮑﺘﺎر ﮔﻨﺪﻣﺰار ﻣﺎزﻧﺪران ،215هزار ﺗﻦ ﻣﺤﺼﻮل ﺑﺮداﺷﺖ ﺷﺪ.
اﮔﺮ ﭼﻪ ﺑﺮﻧﺞ ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺣﺪود ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ در ﺳﺎل ﻣﺤﺼﻮل اﺻﻠﯽ ﮐﺸﺎورزی ﻣﺎزﻧﺪران ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ رود، وﻟﯽ اﯾﻦ اﺳﺘﺎن در ﮐﯿﻔﯿﺖﮔﻨﺪم ﺗﻮﻟﯿﺪی رﺗﺒﻪ ﻣﻤﺘﺎز ﮐﺸﻮر را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار