در حالی بودجه سال 95 شهرداری اردبیل در شورای شهر به تصویب رسید که در هنگام تصویب آن دفاع و جانبداری تعدادی از اعضای شورای شهر از بودجه مناطق خاص که خودشان نیز در ان مناطق ساکن هستند، گویای دفاع انتخاباتی آنها از بودجه بود.
کد خبر: ۲۰۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 19 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آخرین جلسه شورای شهر اردبیل در تصویب بودجه 95 شهرداری حال و هوای خاصی داشت که از ناراحتی‌ها و قهر و عصبانیت‌ها گرفته تا اعلام شفاهی استعفا رئیس شورا، بهانه‌گیری عده‌ای و همچنین آشتی‌های عجیب و غریب حال و هوای خاص به روزهای پایانی پارلمان محلی اردبیل بخشیده بود که زوایایی از این نشست را بازگو می‌کنیم.

* تصویب بودجه در دو جلسه بیش از هفت ساعت به طول کشید که در این بین تأخیرها در آغاز جلسه و سرگردانی دو ساعته خبرنگاران که منتظر پایان جلسه خصوصی اعضای شورای شهر برای رفع اختلافات خودشان بودند، ناراحتی اصحاب رسانه را نیز به همراه داشت که در روزهای پایانی سال شورای شهر دو ساعت وقت آنها را معطل کرد.

* با وجود توضیحات رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای شهر از ابعاد بررسی بودجه در بیش از 15 جلسه سه ساعته و ارقام بودجه در قالب عمرانی و جاری چند نفر از اعضای شورای شهر این نحوه توزیع اعتبارات را نامتوازن، ناعادلانه و غیر منصفانه توصیف کرده و خواستار افزایش اعتبارات برخی از مناطق شهرداری بودند که اصرار آنها اسباب گله‌مندی‌ها و بلند شدن سر و صدای دیگر اعضا را نیز به همراه داشت.

* اعضای شورای شهر به مانند سال گذشته عده‌ای با مخالفت تیم‌داری شهرداری و عده‌ای در موافقت آن تنها بودجه دو ماهه برای تیم فوتبال شهرداری اردبیل را تصویب کردند تا بعد از ماندن یا سقوط شهرداری در لیگ یک تکلیف این تیم را با واگذاری قطعی به بخش خصوصی تعیین کنند، در حالی که سه سال است شورا تنها در شعار بحث واگذاری تیم شهرداری به بخش خصوصی را مطرح می‌کند، اما هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نداده است.

* یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در حالی از تغییر رویکرد مدیران برخلاف برنامه‌های تدوین شده گلایه کرد که گریزی به پروژه‌های بر زمین مانده از دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در اردبیل زد که به رغم تغییر استانداران هنوز این پروژه‌ها تکمیل نشده است.

* یکی از اعضای شورای شهر که به شدت از نادیده گرفتن طرح‌های جامع شورابیل، طرح جامع حمل و نقل و دیگر اسناد و طرح‌های بالا دستی گله‌مند بود، گفت: با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و ما نیز با شورابیل شورابیل گفتن نمی‌توانیم مشکلی را برطرف کنیم.

* تعدادی از اعضای شورای شهر نیز از کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری ابراز گلایه کردند و به صراحت گفتند که شهرداری باید در همه مناطق طرح‌های نیمه‌تمام را در اولویت تکمیل قرار دهد.

* یکی از اعضای شورای شهر نیز گفت: آنهایی که مدام از رسیدگی به مناطق اطراف شهر اردبیل سخن به میان می‌آورند آیا تاکنون سراغشان به هسته مرکزی شهر و اطراف بقعه شیخ صفی و جمعه مسجد افتاده تا اوضاع و احوال این مناطق را مشاهده کنند.

* اما در حالی که شهرداری اردبیل توضیحات قانع‌کننده‌ای را در نحوه بودجه‌نویسی به اعضای شورای شهر ارائه می‌کرد که یکی از اعضای شورای شهر با توهین و اهانت‌ خواندن این موضوع که حاشیه‌نشین ان و افراد ساکن در حاشیه شهر لزومی ندارد که با آموزش و مهارت شهرنشینی زندگی خودشان را آغاز کنند، افزود: آموزش متعلق به انسان نیست و نباید با این شیوه بخواهیم به افراد ساکن اطراف شهر توهین کنیم.

* شهردار اردبیل نیز با اظهار تأسف از این نوع نگرش که عده‌ای آموزش را تنها در حیطه غیر از انسان می‌دانند، بیان کرد: آموزش متعلق به غیر انسان نیست، بلکه این انسان و موجودات ذی‌شعور هستند که باید از آموزش لازم بهره‌مند شده و افرادی که به هر بهانه‌ای سعی می‌کنند از نام و عنوان شهدا در مسائل و موضوعات مختلف سوءاستفاده کنند باید بدانند که شهرداری همواره تکریم خانواده‌های شهدا را حفظ کرده و هیچ وقت نخواسته در این موضوع غفلت کند که نمونه آن ارائه تخفیف برای خانواده‌های شهداست.

* اما یکی از اعضای شورای شهر اردبیل که به شدت از اظهارات و لفاظی‌های همکاران خود در مقابل دوربین‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران انتقاد می‌کرد، گفت: ‌چرا در جلسات تخصصی این همکاران ما حاضر نشدند و به نظر می‌رسد اختصاص 25 ساعت وقت برای بررسی بودجه که دارای هزار ردیف است و به هر ردیف دو الی سه دقیقه وقت گذاشتیم، سهم زمانی زیادی محسوب نمی‌شود.

* سهم‌خواهی اعضا برای مناطق مختلف بالاخره سبب شد تا رئیس شورای شهر با عصبانیت خطاب به خبرنگاران اعلام کند که استعفا می‌دهم و هر کس توان و قدرت ریاست شورا را دارد، بیاید و در جای من بنشیند که با این اوضاع و احوال وضعیت جلسه به هم ریخته و تصویب بودجه به روز پایانی سال کشید.

* اما درگیری لفظی اعضای شورای شهر در حالی ادامه یافت که برخی‌ها با ارائه پیشنهادهای مختلف که بوی انتخاباتی برای سال 96 را می‌داد، سعی کردند تا فضای متفاوت‌تری را به وجود آورند، اما در روز پایانی بالاخره اعضای شورا با تشکیل جلسه دو ساعته خصوصی سعی کردند به تعامل برسند و رئیس محترم شورای شهر را از تصمیم استعفا منصرف کنند و همچنان ابقاء ایشان را تأیید کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار