کد خبر: ۱۸۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 22 February 2016


مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 5 هزار و 336 تن کالا در این استان حمل شده است، ‌گفت: نصب سامانه چند منظوره ثبت تخلفات در راه‌های استان البرز نیز در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، قاسم باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه سال گذشته 6 هزار و 426 هزار تن کالا در این استان در مدت 11 ماه حمل شده است اظهار داشت: ارتقای خدمات از سوی این اداره کل در دستور کار است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 5 هزار و 336 تن کالا در این استان حمل شده است.

وی به تردد 350 میلیون تردد در راه‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: این میزان تردد در راه‌های استان البرز با افزایش رو به رو بوده است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البر خاطرنشان کرد: استان البرز یکی از استا‌ن‌های پرتردد در کشور است و با توجه به حجم تردد در راه‌های این استان رتبه اول کشوری به البرز اختصاص داده شده است.

باقری با اعلام اینکه این استان مسیر عبور خودروهای شهرهای شرقی، غربی و جنوبی به سمت شهرهای شمال و بالعکس است، ادامه داد: وجود جاده‌های زیبا از جمله جاده چالوس سبب شده است که حجم ترددها در این محور زیاد باشد.

وی با بیان اینکه اکنون 22 دوربین نظارت تصویری در راه‌های این استان وجود دارد،‌ اظهار داشت: بر اساس تدابیر انجام شده چهار دستگاه تابلو پیام متغییر نیز در راه‌های استان البرز نصب شده است.

باقری در بخشی دیگر از سخنان خود به نصب دو دستگاه دوربین پلاک‌خوان در محور کرج - چالوس اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تعداد این دوربین ها را افزایش دهیم.

*نصب سامانه چندمنظوره ثبت تخلفات در راه‌های استان البرز

وی با اشاره به اینکه اکنون در آزاد راه تهران ـ کرج ـ قزوین نیز دوربین‌های ثبت پلاک نصب شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده در نظر داریم سامانه پیشرفته‌ چند منظوره‌ای را در راه‌های این استان نصب کنیم.

به گفته باقری این سامانه چند منظوره قادر است تردد، تخلف، سرعت غیرمجاز، تغییر مسیر خودرو و حتی بازبودن کمربند ایمنی را ثبت کند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز ادامه داد: این سامانه تا قبل از نوروز بر روی دوربین‌های آزاد راه تهران ـ کرج ـ قزوین نصب می‌شود.

باقری هدف از نصب این سامانه را ارتقای امنیت تردد و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان عنوان کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از نصب 19 دوربین ثبت تخلفات در آزادراه تهران کرج، قزوین خبر داد و بیان داشت: فاز اول اجرای نصب این دوربین‌ها تا قبل از پایان سال جاری و فاز بعدی آن نیز در ماه‌های بعدی نصب می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز در ادامه سخنان خود به برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل اشاره کرد و گفت: طرح ارتقای ایمنی مدارسی که در حاشیه راه‌ها قرار دارند از مهمترین طرح‌هایی است که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

به گفته باقری تجهیز کردن مدارس با اهدای جلیقه شب نما، پرچم، علائم نقاشی، نصب تابلو، نصب علائم کف جاده، نصب علائم چشم گربه‌ای و کاهنده سرعت از برنامه‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه افزایش پل‌های عابر پیاده نیز از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است افزود: در دو سال گذشته هشت دستگاه پل عابر پیاده بر روی آزادراه‌ها نصب شده است که بر اساس تدابیر پیش‌بینی شده تا اواخر شهریورماه سال آینده 9 دستگاه پل عابر پیاده دیگر نیز در آزادراه‌های این استان نصب خواهد شد.

باقری بیان داشت: اکنون نصب دو دستگاه پل عابر پیاده در محدوده گلدشت پیشاهنگی در آزادراه کرج - قزوین و دیگری در شهر جدید هشتگرد در دست انجام است که تا قبل از پایان سال نصب می‌شود

*11 اسفند ماه آغاز پیش فروش بلیط‌های نوروزی در البرز

وی همچنین به پیش فروش بلیط های نوروزی در این استان اشاره کرد و بیان داشت: پیش فروش بلیط‌های نوروزی از 11 اسفند ماه در البرز آغاز می‌شود.

وی گفت: هم اکنون 3هزارو 105خودرو در بخش مسافر فعال است که 777 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 703دستگاه مینی‌بوس و 625دستگاه خودرو سواری است.

باقری همچنین تعداد شرکت‌ها و موسسات فعال مسافری در البرز را 27 شرکت ذکر کرد و ادامه داد: وسایل نقلیه عمومی باری در البرز نیز 15هزارو 794دستگاه است.

به گفته وی تعداد رانندگان ناوگان باری جاده‌ای نیز 8 هزار و 293 نفر و تعداد شرکت‌ها موسسات فعال باری نیز 78شرکت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار