کد خبر: ۱۷۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 08 February 2016

ثبت دومین پتنت در حوزه نانوفناوری و در خدمت سلامت انسان ها، افتخاری بزرگ و جهانی برای دانشگاه پیام نور است که این بار در زمینه نانو فناوری توسط دکتر محمدعلی کریمی رئیس واحد البرز به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از دانشگاه پیام نور البرز، دومین ثبت اختراع در حوزه نانوفناوری با عنوان 'روش سبز تهیه ماسک سلامت از نانوالیاف در 15 بهمن‌ماه به توسط دکتر کریمی و پوران پورحکاک دانشجوی دکتری شیمی تجزیه مرکز مشهد صورت پذیرفت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز عنوان کرد که اساس روش تهیه این نانوالیاف استفاده از پلی وینیل الکل (PVA)، کیتوسان به عنوان مشتقی از کیتین مستخرج از اسکلت بندپایانی نظیر میگو یا خرچنگ و تکنیک الکتروریسی است.

وی همچنین به تست‌های موید امکان به کارگیری از این نانوالیاف در ساخت ماسک دهان و بینی برای محافظت از هوای آغشته به آلاینده‌ها اشاره کرد و هدف از ثبت این تحقیق به صورت پتنت را رویکرد تجاری سازی عنوان کرد.

کریمی با تاکید و تمجید از اساتید شیمیست دانشگاه که سهم برجسته ای در ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه در سطح بین‌المللی و کشور دارند، دستیابی به جایگاه برجسته اخیر دانشگاه در حوزه نانوفناوری و کسب رتبه بالا در بین دانشگاه‌های کشور را نیز مرهون تلاش‌های حائز تقدیر اساتید و دانشجویان این رشته دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار