گلایه های امام جمعه بندرلنگه از وضعیت بازار برای چندمین بار است که به صورت رسمی اعلام می شود و سوال اینجاست که آیا وقت آن نرسیده که بازاریان بندرلنگه رویه خود را تغییر دهند و با ایجاد یک بستر مناسب رونق را به بازار این شهر برگردانند؟
کد خبر: ۱۷۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 04 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از سایت محلی لنگه نیوز، امام جمعه محبوب شهرستان بندرلنگه برای چندمین بار در جلسات رسمی اقدام به گلایه از بازاریان بندرلنگه نمود.ایشان با اعلام اینکه بازاریان بندرلنگه بسیار دیر مغازه های خود را باز میکنند افزود : من وقتی ۷ صبح به حوزه ی علمیه می روم تاسف میخورم که هنوز مغازه های بندرلنگه بسته هستند و جالب اینجاست که وقتی ۹ صبح نیز به دفتر خودم مراجعه میکنم می بینم که بازاریان کم کم مشغول باز کردن مغازه های خود هستند و این برای یک فرد بازاری بسیار بد است که دیر مغازه های خود را باز میکند!
 
آیت الله سید محمد جواد رکنی با اشاره به اینکه بازاریان بندرلنگه در انتظار تحول در منطقه هستند ولی نمیخواهند خودشان هیچ زحمتی در این راه بکشند افزود: اگر بندرلنگه منطقه ی آزاد هم بشود با این سبک کار کردن مغازه ها متاسفانه هیچ رونقی نخواهیم داشت و بازاری باید در هنگام طلوع خورشید مغازه های خود را باز کند تا مردم نیز بتوانند با خیال آسوده و با برنامه ریزی مناسب برای خرید اقدام نمایند.
 
امام جمعه بندرلنگه افزود : گاهی بازاری های بندرلنگه اعلام میکنند که برای پیشرفت بندرلنگه باید منطقه آزاد شویم ولی شاید ندانند که منطقه آزاد شدن هم مسائل خاص خودش را دارد و اگر هم این منطقه آزاد شود شاید اول گرفتاری ها برای این منطقه باشد.
 
وی با اشاره به اینکه آدمی که اهل کار و فعالیت باشد ، منتظر نمی ماند که این منطقه آزاد شود و بعد کار کند افزود: باید اول کار کنیم تا زیرساخت ها را فراهم کنیم و با سرمایه گذاری بتوانیم رونق را به این بازار برگردانیم.
 
امام جمعه بندرلنگه با اعلام اینکه بازاریان بندرلنگه باید از بازارهای یزد و قم الگو بگیرند ادامه داد: یزد به دریا نزدیک نیست و درآمدی نیز از طریق دریا ندارد ولی این افراد صبحانه را در مغازه های خود میخورند و صبح زود با آب و جارو کردن مغازه ی خود آماده ی میزبانی از مشتری خواهند بود.
 
آیت الله سید محمد جواد رکنی ادامه داد : در روایات اعلام شده که چند چیز را از حیوانات یاد بگیرید، یکی از کلاغ که صبح گاه به دنبال روزی خود می رود و هیچ وقت ظهر به دنبال روزی نمی رود ولی من وقتی بازار بندرلنگه را می بینم دلم می سوزد که شاید یک درصد از مغازه ها در اول صبح باز می شوند.
 
امام جمعه بندرلنگه افزود : روایتی است که امام علی (ع) به بازار می رود و شروع به گریه می کند و وقتی از ایشان سوال می شود که چرا گریه می کنید پاسخ دادند که گریه ام برای شما است که صبح تا غروب مشغول کار و کاسبی هستید و شب ها نیز که میخوابید ، پس کی برای خدا به عبادت مشغول می شوید ؟! ولی من باید در بندرلنگه بگویم که کی شما کار میکنید؟ فردی که تا ساعت ۹ و یا ۱۰ می خوابد پس کی میخواهد کار کند؟
 
وی افزود: برای کار باید آستین بالا بزنید و این پیر و جوان نیز ندارد و همه باید در رشته ی خود مشغول به کار و فعالیت شوند و در کار نیز هیچ وقت نشاط را فراموش نکنید و نشاط نیز دست خود افراد است و یکی از چیزهایی که نشاط را از انسان دور می کند صبح ها تا دیر وقت خوابیدن است.
 
گلایه های امام جمعه بندرلنگه از وضعیت بازار برای چندمین بار است که به صورت رسمی اعلام می شود و سوال اینجاست که آیا وقت آن نرسیده که بازاریان بندرلنگه رویه ی خود را تغییر دهند و با ایجاد یک بستر مناسب رونق را به بازار این شهر برگردانند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار