معاون امداد و نجات هلال احمر هرمزگان از پیدا شدن سه مفقودی در کوه‌های شمیل استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 30 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا مظفری با تشریح جزئیات این حادثه گفت: پزشکی از استان خوزستان برای تحقیقات دارویی به بندرعباس سفر می کند و براي پیدا کردن گیاه دارویی برای درمان به روستای شمیل می رود و از آن جا همراه دو نفر راهنما راهی ارتفاعات کوه های شمیل می شود.
 
وی با بیان اینکه پس از سه روز کوهنوردی یکی از راهنمایان برای تهیه آذوقه به مبدا بر می گردد، اظهارداشت: پس از سه روز کوهنوردی و ماندن در کوه، یکی از راهنمایان به مبدا بر می گردد تا پس از تهیه آذوقه مجددا به کوه برگردد که این راهنما به دلیل جابجا شدن همراهانش، راه را گم می کند.
 
معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان بیان داشت: پزشک خوزستانی و همراه آن از طریق جی پی اسی با آدرسN ۲۷ درجه ۴۰.۲۴۹ E ۵۶ درجه ۵۱۳۲۸ به اقوام خود در خوزستان موقعیت مکانی شان را اعلام می کند و اقوام این پزشک پس از دریافت جی پی اس از جمعیت هلال احمر خوزستان درخواست کمک می کنند.
 
وي افزود: مفقودی این دو نفر به مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر هرمزگان اعلام و دو تیم امداد و نجات هشت نفره به فرماندهی جلیل پرسیان و بهمن پندار به محل اعزام شدند.
 
مظفری افزود: به هنگام رسیدن تیم امداد و نجات به محل، افراد محلی به تیم جستجو اضافه شده و عملیات جستجو آغاز می شود و به دلیل اینکه از افراد گمشده از محل اعلام اولیه مکانی شده بودند پس از ۱۲ ساعت تلاش شبانه این سه مفقودی پیدا می شوند.
 
وی بیان داشت: مردم برای هنگام کوهنوردی آشنایی کافی با محل داشته و با تجهیزات کوهنوردی به ارتفاعات بروند و همچنین به همراه داشتن برخی لوازم مانند شارژ گوشی، چراغ قوه و جی پی اس دقت کنند تا اگر مشکلی گریبان گیر آنها شود یافتن آنها به راحتی صورت پذیرد.
 
مظفري، اسامی افراد پیدا شده را به ترتیب محمدکاظم قاسمی، احمد دهقانی و جابر دهقانی اعلام كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار