استاندار اردبیل از امکان دوباره طرح لایحه منطقه آزاد تجاری استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 20 December 2015
به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه دولت چه در استانداری و چه هیات دولت زحمت زیادی در زمینه تهیه لایحه منطقه ازاد استان اردبیل انجام داد اما متاسفانه لایحه که چندین منطقه ازاد در کشور را شامل می شد امروز در مجلس رای نیاورد.
وی افزود: این پایان راه نیست و با استفاده از دیگر فرصت های موجود که در قانون پیش بینی شده می توان بار دیگر این لایحه را جهت طرح و بررسی به صحن علنی مجلس برد.
استاندار اردبیل بیان کرد: برای جهش و حرکت در جهت توسعه استان به ایجاد این منطقه آزاد نیازمند است و تلاش ها برای راه اندازی آن ادامه خواهد داشت اما پیش تر باید بررسی های دقیق تری در این زمینه صورت گیرد.
او اضافه کرد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای راه اندازی منطقه آزاد انجام داد و لایحه مورد نظر را تنظیم و جهت تصویب به مجلس ارسال کرد و همچنان به این تلاش ادامه خواهد داد.
خدابخش گفت: این لایحه با تلاش های صورت گرفته در کمیسیون های اصلی و فرعی تایید شد اما در نهایت در صحن با آن مخالفت شد.
طرح راه اندازی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در جریان سفر رییس جمهوری به این خطه در روزهای پایانی مرداد ماه سال 93 توسط دکتر روحانی وعده داده شد ولایحه آن توسط دولت تهیه و به مجلس ارایه شد .بر اساس این لایحه بخش هایی از شهرستان های پارس اباد ف بیله سوار و گرمی مغان به منطقه ازاد تجاری، صنعتی تبیدل می شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار