مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برای سنجش سلامت کارگران دو طرح آسیب‌شناسی در مراکز صنعتی استان اجرا شد.
کد خبر: ۱۴۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 07 December 2015

هوشمند صفایی درباره اجرای طرح‌های آسیب شناسی کارگران اظهار کرد: طرح شیوع شناسی مواد مخدر، محرک و روان گردان در مراکز صنعتی و طرح بررسی کیفیت زندگی، سلامت روان و مشکلات جامعه شغلی کار و تولید از جمله طرح‌هایی‌ست که امسال برای سنجش سلامت کارگران اجرا شده است.

وی افزود: طرح بررسی کیفیت زندگی، سلامت روان و مشکلات جامعه شغلی کار و تولید با حضور بازرسان در 20 شرکت و تکمیل 430 پرسشنامه توسط کارگران اجرا شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: طرح شیوع شناسی مواد مخدر، محرک و روان گردان در مراکز صنعتی نیز در 27 شرکت اجرا و 600 تست اعتیاد از کارگران گرفته شد.

به گفته صفایی، نتایج طرح‌ها کاملا محرمانه بوده و پس از جمع آوری به وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود.

این مسئول، هدف از اجرای این طرح را سنجش کیفیت زندگی جامعه کار و تولید و مسایل استرسی که این جامعه با آن سرو کار دارند دانست و تصریح کرد: این طرح‌ها در سطح ملی اجرا شده و مجری آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که نتایج حاصل شده برای آسیب شناسی مشکلات کار در استان‌ها به کار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: نتایج آمار استحصالی از طرح‌ها نشان می‌دهد که خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی، مرزی بودن و تعدد قومیت‌ها بیش از سایر استان‌ها با مشکل مواجه است.

صفایی در پایان یادآور شد: نیاز است شرکت‌ها بیشتر برای درک اهمیت موضوع در اجرای طرح‌ها همکاری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار