در روزی که به نام یوم‌العباس نامگذاری شده، اردبیلی‌های عاشق ابوالفضل‌العباس (ع) فریاد لبیک یا ابوالفضل سر داده و با علمدار کربلا عهد و پیمانی مجدد می‌بندند تا به رسم وفای ابوالفضل در مسیر ولایتمداری باقی بمانند.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 23 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تاسوعای حسینی که به نام رشید مرد کربلا، سقای بی‌بدیل نینوا ابوالفضل‌العباس (ع) مشهور و مشهود است در حقیقت روز وفاداری به خط ولایت و بصیرت نافذی است که حضرت عباس (ع) سردمدار آن است.

سپهسالار کاروان حسینی در شب تاسوعا اجازه جهاد می‌طلبد تا امام حسین (ع) به خواست او پاسخ دهد و در روز عاشورا در ندای عطش کودکان مظلوم و بی‌دفاع اهل بیت عصمت و طهارت دیگر حضرت عباس (ع) طاقت نمی‌آورد و با اجازه امام حسین (ع) راهی نهر فرات می‌شود تا آبی را برای کودکان تشنه لب بیاورد اما با هجوم ناجوانمردانه‌ای روبه‌رو شده و در حالی که دو دست خود را در راه مولایش می‌دهد، مشک بر دهان گرفته همچنان به رسم وفاداری در مسیر رضای مولایش تیرهای جفا را بر جان می‌خرد تا بر عهد و پیمانش پایبند باشد.

آری حضرت عباس (ع) رشید مرد نینوا در فردا روزی به ندای آسمانی «هل من ینصرنی» امام حسین (ع) لبیکی مجدد می‌گوید تا اوج ولایت‌پذیری، بصیرت ارزشی و اعتقادی خود را به نمایش بگذارد.

بعد از 14 قرن مردم اردبیل در تاسوعای حسینی بار دیگر اوج وفاداری خودشان را به قمر منیر بنی‌هاشم نشان می‌دهند تا خطاب به علمدار کربلا و صاحب عزت و کرامت بی‌بدیل نشان دهند که در طریق آن شخصیت وارسته همواره در مسیر ولایت‌پذیری حاضر بوده و لحظه‌ای از آرمان مقدس و ارزشی خود کوتاه نمی‌آیند.

اهالی استان اردبیل که در عشق به حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) شهره آفاق هستند در تاسوعایی دیگر در میدان عالی‌قاپوی اردبیل گرد هم آمده تا بار دیگر از عمق جان و دل خود فریاد لبیک یا حسین و لبیک یا ابوالفضل سر داده و همنوا با رشید مرد کربلا رسم دیرین وفاداری و همراهی با ارزش‌ها و آرمان‌ها را سر داده و زمینه تبعیت از مکتب حسینی را به اثبات برسانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار