معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سامانه بارشی که در این استان فعال است تا ساعاتی دیگر تشدید می شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵ 10 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رضا مرادی اظهار کرد: بررسی گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور و تصاویر ماهواره حاکی از آغاز فعالیت سامانه بارشی در کشور و برخی نقاط استان است و این سامانه طی ساعات آتی فعالیت بارشی خود را در همه مناطق استان آغاز می‌کند و موجب رگبار باران گاهی رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

وی بیان کرد: عمده فعالیت بارشی این سامانه از ساعات عصر امروز تا اوایل بامداد فردا (پنجشنبه) است، اما فعالیت این سامانه با شدت کمتر در برخی ساعات فردا پنجشنبه در استان تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر این اساس و به دلیل ماهیت همرفتی بارش‌ها و احتمال وقوع رگبار شدید و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی، هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۲ اداره‌کل هواشناسی استان برای این سامانه صادر شده است.

مرادی گفت: وجود برخی ناپایداری‌های همرفتی در روز جمعه بویژه در نیمه جنوب استان مرکزی موجب برخی رگبارهای پراکنده باران در برخی از این مناطق می‌شود.

وی گفت: همچنین سرعت وزش باد طی پنجشنبه شب و روز جمعه در مناطق شمال استان مرکزی شدید پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: دمای هوا بویژه دمای شبانه از جمعه به طور محسوسی کاهش می‌یابد و این شرایط دمایی تا صبح یکشنبه در استان مرکزی تداوم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار