رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : در اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، سه تن و ۴۵ کیلوگرم انواع گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲ 10 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه ویژه نوروز و ماه رمضان کرده است.

وی افزود: در همین راستا و طی این مدت ۲ هزار و ۲۷۶ مورد بازدید از آغاز اجرای این طرح از سطح این مراکز و واحد‌ها انجام و ۵۹ مورد تخلف شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد که در نهایت منجر به پلمب شدن ۱۲ واحد گردید.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: گوشت، فرآورده و آلایش‌های جمع آوری شده با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شده است.

کرمیان افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

وی اضافه کرد: شهروندان همچنین هنگام خرید گوشت مصرفی خود به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است توجه و دقت لازم را داشته باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار