مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شده ۲۱ ساله اهل شهرستان بجنورد به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷ 07 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهری فرشاد اظهار کرد: مرحوم «عرفان صمدی» بر اثر سانحه رانندگی در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد بستری شده بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، جهت اهدا عضو به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد.

وی افزود: اعضای این بیمار بجنوردی که شامل دو کلیه، کبد و قلب بود، برای اهدا مورد استفاده قرار گرفت.

فرشاد با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدا عضو در جامعه، گفت: فرهنگ اهدای عضو و اقدام در راستای نجات جان بیماران، عمل خداپسندانه‌ای است که باید در راستای ترویج آن گام برداریم.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با همراهی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها، اطلاعات لازم باید به عموم ارائه شود تا هر فردی به عنوان یک سفیر اهدای عضو، نجات‌بخش جان بیماران نیازمند پیوند شود.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی یادآور شد: متقاضیان اهدای عضو می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به سامانه ehdacenter.ir مراجعه کنند.

«عرفان» جوان رشید بجنوردی است که در حادثه تصادف چند شب گذشته در چهارراه قیام بجنورد دچار مرگ مغزی شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می‌کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار