مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال زراعی جاری هیچ مزرعه کشاورزی رها شده‌ای وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴ 03 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، وحید صباغ اظهار کرد: در چند سال گذشته به علت بروز خشکسالی‌های شدید برخی از مزارع کشاورزی که کشت در آن‌ها انجام می‌شد به علت کاهش شدید بارندگی کشاورزان رسیدگی به آن‌ها را رها می‌کردند و آن‌ها از بین می‌رفتند.

وی افزود: علاوه بر این، این مزارع برای سایر مزارع کشاورزی چالش آفرین بود، بطوریکه این مزارع تبدیل به کانون‌هایی برای انتقال بیماری و آفت می‌شدند.

صباغ تصریح کرد:، اما خوشبختانه میزان بارش باران در سال زراعی جاری بسیار خوب بوده و تاکنون هیچ مرزعه کشت شده‌ای توسط کشاورزان رها نشده است.

وی بیان کرد:، اما در حال حاضر شرایط برای شیوع بیماری زنگ زرد گندم مهیا شده است و باید کشاورزان کود پاشی و اقدامات مبارزه‌ای را انجام دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبارزه با علف‌های هرز از دیگر اقدامات بسیار مهمی است که کشاورزان باید آن در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته وی در سال زراعی جاری ۹۰۰ هزار هکتار کلزا، ۴۶ هزار هکتار گندم آبی، ۹۶ هزار هکتار گندم دیم، ۲۲ هزار هکتار جوی آبی و ۳۰ هزار هکتار جوی دیم کشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: در سال زراعی جاری در سطح ۳۷۰۰ هکتار نیز دانه روغنی کاملینا کشت شده است که سطح زیر کشت این محصول در چهار سال گذشته چهار هکتار بوده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار