مدیرکل پست استان البرز از کاربران پستی خواست به سرشماره های پیامک هایی با عنوان بسته پستی توجه کنند و لینک های آلوده و پیام های جعلی را بازنکنند.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ 02 April 2024

هشدار شرکت ملی پست در خصوص پیامک های جعلی

به گزارش «تابناک البرز» رضا حمید پور اظهار کرد: کلاهبرداران با سرشماره های شخصی و با بهره گیری از تصویر ماموران پست اقدام به ارسال پیامک جعلی به کاربران می کنند.
وی اضافه کرد: مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله ابلاغ قضایی است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌هایی جهت مشاهده ابلاغیه می کنند.

حمید پور بیان کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌کنند.

مدیرکل پست البرز گفت: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه پیامک ها به هیچ عنوان روی لینک ها کلیک نکنید.

وی بیان کرد: شرکت ملی پست تنها با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ به مشتریان پیامک محتوی کدرهگیری برای پیگیری مرسوله ارسال می کند.

حمید پور گفت: سامانه پیامکی این شرکت با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعالیت می نماید و کانال های رسمی این شرکت در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی پیرامون اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با عنوان و برند شرکت ملی پست فعال است و ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و ... با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی و دریافت وجه و... کلاهبرداری بوده و تلاش در جهت سوءاستفاده از اعتماد مردم به شرکت ملی پست است.

حمید پور بیان کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌کنند.

وی یادآورشد که امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است.بر اساس این گزارش، شرکت ملی پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات مرسوله ارسالی خود را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند.

مدیرکل پست استان البرز افزود: سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و مشتریان می‌توانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار