مدیرکل و دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: رای دهندگان با یکی از مدارک پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 03 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی، «محسن اسلامی» روز چهارشنبه در نشست آموزشی فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک، افزود: بخشنامه این مهم به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود تا امکان شرکت در انتخابات برای آحاد مردم فراهم شود.

وی بیان کرد: بیش از پنج هزار شعب سخت گذر در نقاط مختلف کشور شناسایی شد که از این تعداد یک‌هزار و ۹۰۰ شعبه فاقد پوشش مخابراتی هستند که اقدام لازم جهت رفع این نقص آغاز شده است.

مدیرکل ستاد انتخابات کشور گفت: وزیر ارتباطات هر ۲ هفته یکبار گزارش زیرساخت‌ها و رفع نواقص موجود را ارائه می‌کند تا انتخابات با کمترین مشکل در این زمینه برگزار شود.

اسلامی به نقش رسانه‌ها در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: خوب است که رسانه‌ها در کنار ستاد انتخابات قرار بگیرند تا مردم احساس آرامش کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: صدا و سیما ۲۰۰ حوزه فرکانس محلی با هزینه حداقلی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها در نظر گرفته است و همه نامزدها امکان برابری تبلیغات دارند.

اسلامی افزود: در ماده ۱۳ قانون انتخابات همه دستگاه‌ها باید به ستاد انتخابات کمک کنند و ۷۵۰ هزار نفر با ستاد انتخابات کشور کار می‌کنند و در این مهم هیات دولت حق الزحمه را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه مشارکت انتخاباتی در گرو اجرای مطلوب است، بیان کرد: انتخابات ۲ بازو شامل اجرایی و نظارت دارد که باید بر اساس قانون و با همکاری وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ۵۸ روز تا انتخابات باقی مانده است و اولویت وزارت کشور و کارکرد اصلی وزارت کشور در شرایط کنونی برگزاری بدون نقص این فرآیند ملی است.

اسلامی در تعیین شعب انتخابات گفت: شعبی که دارای حداقل جمعیت است، بازبینی شود. دستگاه سیگنال در داخل شعبه چک شود تا در روز انتخابات مشکلی نباشد و تاکنون ۴۰ هزار دستگاه سیگنال تست شده است.

وی درباره حفاظت فیزیکی شعب انتخابات گفت: حفاظت شعبه به عهده فراجا است و عوامل اجرایی باید زودتر تعیین شوند و این مهم به روزهای آخر موکول نشود.

همکاری یک‌هزار و ۲۱۸ هیات اجرایی فرعی و اصلی در انتخابات

مدیر کل ستاد انتخابات کشور گفت: یک‌هزار و ۲۱۸ هیات اجرایی فرعی و اصلی در انتخابات امسال همکاری دارند و انتظار می‌رود عوامل اجرایی، افرادی باشند که تجربه لازم و شاخص مطلوب را داشته باشند.

اسلامی، درباره تعرفه انتخاباتی افزود: چاپ تعرفه‌ها در این دوره تمام شده و براساس جدول زمان بندی توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: تعرفه انتخاباتی در این دوره برای سهولت در رای دادن با گذشته متفاوت است و برای جلوگیری از تشکیل ۲ صف در روز انتخابات، یک صف برای مجلس و دیگری برای خبرگان ۲ تعرفه پیش بینی شده که تعرفه مجلس و در ذیل آن خبرگان پیش بینی شده است.

مدیرکل و دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: رای دهنده یک برگ تعرفه را که از قبل مشخص شده، نصف می‌کند و در صندوق رنگ آبی برای انتخابات خبرگان و تعرفه دیگر را در صندوق رنگ قرمز برای انتخابات مجلس می‌اندازد.

اسلامی افزود: اگر رای جا به جا نوشته شود رأی باطل است اما اگر در صندوق اشتباه افتاده شود قابل شمارش است.

وی درباره دستورالعمل تبلیغات نیز گفت: این دستورالعمل نهایی شده و برای شفافیت مالی نامزدها از همه داوطلبان، شماره حساب گرفته شده است.

مدیرکل و دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: سامانه شفافیت رونمایی شده و هزینه نامزدها در چهار بخش پیش بینی شده است و سقف مالی هر حوزه مشخص شده و نامزدها نمی‌توانند بیش از سقف هزینه کنند و در این راستا امکانات و صدا و سیما در اختیار نامزدها قرار داده می‌شود.

اسلامی بیان کرد: شماره تلفن ۱۱۷ برای تعامل مردم با ستاد انتخابات کشور در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: برخی حوزه‌های انتخابیه در سطح کشور، دارای تعدد کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که ۱۷۴ حوزه تک کرسی و بقیه حوزه‌های انتخابیه کشور دارای چند کرسی در مجلس شورای اسلامی هستند.

وی در ادامه به روند فعالیت هیات‌های اجرایی و نظارتی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: همه فرمانداران استان مرکزی با روحیه کامل در برگزاری انتخابات پای کار هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار