استاندار مرکزی گفت:نیاز است تعاملات فی مابین دولت و بخش خصوصی در استان مرکزی تقویت شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 09 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه،روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد:بخش خصوصی در این استان حداکثر همراهی را برای برنامه‌های کلان دولت و راهبردهای اجرایی کشور دارد و این بخش کم‌کاری در راستای رشد تولید و مهار تورم نداشته است.  

وی افزود:این استان رتبه نخست در شاخص بهبود فضای کسب و کار را دارد و در این راستا اقدامات خوبی که انجام شده باید ادامه پیدا کند.

مخلص الائمه گفت: ظرفیت‌های خوبی بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دیده شده شده است.

وی مالیات را یکی از این ظرفیت‌ها بیان کرد و افزود: تلاش بر کاهش فشار از حقوق بگیران و تولید کنندگان است و شناسایی فرارهای مالیاتی و پایه‌های مالیاتی جدید در دستور کار دولت است.

استاندار مرکزی ادامه داد: بر اساس لایحه پیشنهادی، کاهش مالیات در بخش تولید از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد در نظر گرفته شده و تولیدکنندگان می‌توانند از این ظرفیت در مسیر تولید بیشتر استفاده کنند.

استاندار مرکزی، کم‌کاری در ارائه خدمات به مردم و اختلال در امور از سوی دستگاه‌های اجرایی را تخلف اداری عنوان کرد و گفت: ایجاد نارضایتی نو اختلال در امور جاری مردم، تحت عناوینی نظیر انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی و کم‌کاری یا سهل‌انگاری در انجام وظایف محول شده به دستگاه‌های اجرایی، تخلف اداری است و باید در محاکم اداری تمام ادارات با جدیت رسیدگی شود و مدیران کل در این زمینه مسؤول هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار