فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ٩٣٩ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف به علت تخلفات مختلف توقیف شدند.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 28 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، مهدی حاجیان اظهار کرد: از مجموع وسایل نقلیه توقیفی، ۶۵۴ دستگاه آن خودرو و ٢٨۵ دستگاه نیز موتور سیکلت بوده‌اند.

وی افزود: این خودروها به دلیل ارتکاب تخلفانی نظیر حرکات نمایشی و مارپیچ، آلودگی صوتی و دور دور توقیف شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مجازاتی که برای این دسته از تخلفات در قانون پیش‌بینی شده علاوه بر اعمال قانون، توقیف به مدت یک ماه و ثبت نمره منفی در سابقه گواهینامه راننده اعمال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اعمال قانون ۴٧ هزار و ٢٠۵ دستگاه وسیله نقلیه در هشت ماهه سپری شده از سال، از برخورد با خودروهایی که در وضعیت ظاهری و فنی آن‌ها تغییر ایجاد شده است، خبر داد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: در همین راستا طی آبان ماه امسال ٣٠ دستگاه وسیله نقلیه توقف شد‌ه‌اند.

وی عنوان کرد: این دسته از وسایل نقلیه که در وضعیت ظاهری آن‌ها تغییر ایجاد شود به مدت ١۵ روز توقیف و پس از تغییر وضعیت به حالت استاندارد و اولیه، از پارکینگ ترخیص می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز طرح برخورد با خودروهای متخلف از جمله خودروهایی که فاقد پلاک و پلاک مخدوش بوده و یا در ارقام آن دستکاری شده خبر داد.

وی عنوان کرد: در این طرح که از ابتدای آبان آغاز شده همچنین با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد کنند و یا با حرکات نمایشی باعث اخلال در نظم ترافیکی شوند برخورد می‌شود.

حاجیان اذعان کرد: با خودروهایی که در وضعیت فنی و ظاهری آن‌ها نظیر دستکاری ارتفاع تغییر ایجاد شود نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پلاک خودرو هویت آن محسوب می شود، عنوان کرد: برابر قانون تردد وسایل نقلیه بدون پلاک در معابر ممنوع و در صورت مشاهده حتما توقیف می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین دستکاری در ارقام پلاک و استفاده از پلاک غیر را برابر ماده ٧٢٠ قانون مجازات اسلامی جرم دانست و گفت: قانونگذار از ۶ ماه تا یکسال حبس برای فرد متخلف مجازات تعیین کرده است.

وی افزود: در طرحی که از ابتدای آبان ماه آغاز شده تا پایان این ماه ٣٢٧ دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند و ١۶ نفر نیز به دلیل دستکاری در ارقام پلاک به دستگاه قضائی معرفی شدند.

حاجیان تأکید کرد: طی تعامل با دستگاه قضائی، خودروهای فاقد پلاک به مدت یک ماه به صورت سیستمی و فیزیکی توقیف می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار