رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را توسعه دهیم باید نیروی انسانی در حوزه‌های فنی‌ و حرفه‌ای را تقویت کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 11 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، و جمعی از مسؤولان محلی، ساختمان خیرساز آموزشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر سیرجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

عرفان خسرویان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شهرستان سیرجان یکی از شهرستان‌های صنعتی و پرظرفیت برای توسعه آموزش فنی و حرفه‌ایی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: افتتاح پروژه امروز می‌تواند گامی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌‎ای در شهرستان سیرجان باشد.

وی در مورد نقش و جایگاه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه و پیشرفت کشور اظهار داشت: دانشگاه و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور تربیت‌کننده نیروی کار ماهر برای کارخانه‌ها را برعهده دارند و در حقیقت پیشران تامین منابع انسانی برای زنجیره‌های صنعتی کشور هستند.

خسرویان افزود: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را توسعه دهیم باید نیروی انسانی در حوزه‌های فنی‌حرفه‌ای را تقویت کنیم و زنجیره تولید نیرو‌های تکنسین را با اضافه کردن زیرساخت‌های کشور مثل این پروژه که امروز شاهد افتتاح آن بودیم ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: ما باید در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌های مهارتی را محقق می‌کردیم که متاسفانه ۱۴ درصد محقق شده و ۱۶ درصد از برنامه عقب هستیم.

وی اضافه کرد: علت آن کمبود زیرساخت‌ها و تجهیزات بوده که امیدوارم با همکاری خیرین محترم و بخش خصوصی و کارخانه‌ها بتوانیم روز به روز حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور را توسعه دهیم.

آموزشکده دخترانه کوثر ۵۵۰ دانشجو را پوشش می‌دهد

مصطفی جعفری‌کرمانی‌پور نیز گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان ۱۵ مرکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای با ۹ هزار دانشجو در سراسر استان دارد، ۲ مرکز پسرانه و دخترانه در شهرستان سیرجان دایر هستند که امروز ساختمان جدید آموزشکده دخترانه کوثر به همت خیر محترم آقای عباسلو برای حضور ۵۵۰ دانشجو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و دانشکده شهید چمران کرمان ابراز داشت: این مرکز ۱۲ کلاسه به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع و با هزینه‌ایی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال که قسمتی خیر ساز و بخشی نیز از طریق کمک‌های مالی دانشگاه ساخته شد.

به گزارش فارس، شهرستان سیرجان دارای ۲ مرکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران و دختران است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار