دبیر اجرایی جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار، از ارسال ۳ هزار و ۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ 08 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، مصطفی جعفری بعد از ظهر امروز در نشست خبری آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هنری ذوالفقار که در محل سالن کنفرانس دانشکده فنی شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در راستای اشاعه مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و در ۳ سال گذشته همواره در سالگرد شهادت سردار سلیمانی از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: از ۲۰ تا ۲۲ آبان میزبان هیأت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هستیم و در این دوره از جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار بخش آزاد هم افزوده شده که در این سال‌ها همین مسأله سبب شرکت همه اقشار در این جشنواره شده است.

جعفری با تاکید بر این که در سنوات بعدی دبیرخانه دائمی این جشواره در کرمان مستقر خواهد شد، افزود: ۳ هزار و ۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و که بیشترین آثار ارسالی از استان‌های کرمان، تهران، قم و خراسان رضوی بوده و همچنین برگزیدگان در ۲۲ آبان ماه در هشت رشته معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به استقبال بی‌نظیر از جشنواره در سال جاری، بخش علمی نیز به این جشنواره اضافه شده است، ابراز کرد: امسال ۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از بین آثار ۲۰ مقاله برگزیده و به‌صورت کتاب در خواهند آمد و در سال جاری از این کتاب رونمایی می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار ادامه داد: از بین ۳هزار و ۱۵۰ اثر ارسالی به جشنواره، ۱۷۵۰ اثر در بخش دانشجویی و ۱۴۰۰ اثر در بخش آزاد بوده‌اند. همچنین امسال شاهد استقبال ۷۰ درصدی مشارکت بانوان در این جشنواره هستیم.

وی در ادامه محور‌های این جشنواره را مقاومت، صلح، امید و کرامت انسانی، فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری، دفاع مقدس و راهیان نور، عدالت، انتظار، مهدویت و نیایش، فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی و دیگر موارد برشمرد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان در ادامه از افتتاح و راه‌اندازی سایت جدید دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سیرجان در روز ۱۸ آبان ماه خبر داد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار