مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: 410 هزار نفر بیمه شده رایگان این سازمان در استان هستند که حدود 85 درصد بیمه شدگان را شامل می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 08 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، علیرضا اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: از زمان فعالیت دکتر ناصحی به عنوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت توفیقات خوبی در راستای منافع مردم حاصل شده است.

وی تصریح کرد: امروز با پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت دیگر دغدغه‌ای برای بحث بیمه شدن اقشار محروم و فاقد پوشش بیمه و افرادی که توانمندی بیمه شدن ندارند را در استان نداریم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ دهک اول درآمدی جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، گفت: در خراسان‌جنوبی با توجه به بررسی‌هایی که در مناطق محروم صورت گرفته و براساس قانون حدود ۱۰ هزار نفر توسط اداره کل احصا شده و همچنین افرادی که تا دهک ۵ درآمدی قرار گرفته اند حدود ۴۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان قرار دارند.

اربابی ادامه داد: همچنین ۳۹۰ هزار روستایی استان نیز تحت پوشش بیمه رایگان سلامت هستند و در مجموع بالغ بر ۴۱۰ هزار نفر بیمه شده رایگان این سازمان در استان بوده که حدود ۸۵ درصد بیمه شدگان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات ویژه‌ای که به اقشار محروم ارائه می‌شود، گفت: خوشبختانه دهک‌های درآمدی ۵ را ۱۵ درصد تخفیف فرانشیز دارند و همچنین در بیمارستان‌ها این افراد رایگان پذیرش شده و ۱۰۰ درصد هزینه توسط بیمه و دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه بیماری‌های خاص و صعب العلاج افراد را دچار فقر می‌کرد که با ارائه پیشنهادات خوب سازمان بیمه سلامت به مجلس خوشبختانه ۱۰۷ بیماری تحت پوشش قرار داده شد، افزود: در استان بیش از ۲۰ هزار نفر شناسایی و نشان دار شده و این خدمات برای ۵۱ مورد از این بیماری‌ها از طریق سامانه خدمات دریافت و بقیه این بیماری‌ها اگر مواردی غیر از این وجود داشته باشد با ارائه اسناد پرداخت صورت می‌گیرد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار