رئیس مرکز بهداشت شهرستان کنگاور:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کنگاور گفت: ٣۶ مراقب سلامت در پایگاه‌های شهرستان کنگاور به کمک پزشکان شهری و روستایی طرح پزشک خانواده را در این شهرستان اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 05 November 2023

فرحبخش دیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان کنگاور اظهار کرد: پایگاه‌های شهرستان پیش از اجرای این طرح با ٢٠ مراقب سلامت فعال بود.

وی در ادامه افزود: با آغاز طرح پزشک خانواده، ١۶ مراقب سلامت دیگر به این پایگاه‌ها اضافه شد و هم‌اکنون ٣۶ مراقب سلامت در این حوزه فعال هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کنگاور تصریح کرد: اکنون ١٨ تیم ٢ نفره (مراقب سلامت) فعال است که در آینده قرار است به هر یک از این تیم‌ها یک پزشک اضافه شود.

وی در خصوص مراحل و روند اجرای این طرح گفت: تا کنون مراقبان و مکان‌های اجرای طرح آماده شده و به مردم شهرستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: مرحله نخست طرح نیز که آموزش بود به خوبی انجام شد و آمادگی‌ لازم را در این زمینه کسب کردیم.

وی اذعان کرد: در حال حاضر هر مراقب سلامت یک هزار و ۵٠٠ نفر را تحت پوشش دارد که طی تماس‌های تلفنی وضعیت سلامت افراد تحت پوشش را پیگیری می‌کنند.

دیبا ابراز کرد: هم‌اکنون ارجاعات انجام می‌شود و هر درمانگاهی که پزشک شهری و روستایی دارد، کار ارجاع را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در آینده به هر سه هزار نفر نیز یک پزشک اختصاص می‌یابد و پزشک اختصاصی برای هر تیم در نظر گرفته می‌شود.

دیبا با اشاره به مزایای اجرای طرح پزشک خانواده تشریح کرد: هدف از اجرای این طرح این است که «پیشگیری» انجام شود و کار اصلی بر عهده مراقبان سلامت است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال فشار خون بیماری است که ممکن است بیماران از آن مطلع نباشند و مراقبان به تشخیص آن کمک می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کنگاور عنوان کرد: اجرای این برنامه مردم را از سردرگمی خارج می‌کند و افراد بلافاصله از بیماری و علائم خود آگاه می‌شوند و بر اساس پرونده الکترونیک به وضعیت بیمار رسیدگی می‌شود.

وی اجرای این طرح را گام مهمی در راستای حفظ و ارتقاء سلامت عمومی جامعه دانست و تأکید کرد: امیدواریم که این اقدام موثر منجر به بهبود وضعیت بیماران و سلامت جامعه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار