استاندار کرمان خواستار تقویت زیرساخت‌های قضائی در استان شد و گفت: در بعضی از شهرستان‌های تابعه استان کرمان سازمان‌های قضایی از جمله ثبت اسناد را نداریم و برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها هر کاری از دست‌مان برآید را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 01 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار بعدازظهر امروز در شورای اداری استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: استان کرمان در زمینه مواد معدنی و سنگ‌های قیمتی وضعیت مطلوبی دارد، اما در صنایع پایین دست مس کار چندانی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: بعضی از شهر‌های استان کرمان مانند سیرجان و بردسیر و یا شهر‌های شرقی مهاجرپذیر هستند، زیرا شغل در این شهر‌ها ایجاد شده است.

فداکار با یادآوری این موضوع که سود شرکت‌های معدنی استان کرمان به خارج استان می‌رود از سود ۸۳ همتی سه شرکت بزرگ استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۳۰ همت حقوق دولتی و مالیات از کرمان خارج می‌شود، اما چیزی عاید استان نمی‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های صنعتی و معدنی می‌توانند با سرمایه‌گذاری و یا خرید از مجموعه‌های بومی به توسعه استان کرمان کمک کنند و ما با مصوبه شورای تامین از شرکت‌ها خواستیم از داخل استان خرید کنند و این در شرایطی‌ست که شرکت‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی هزینه می‌کنند، اما کمک‌ها باید بیشتر شود.

استاندار کرمان بیان داشت: گردشگری بخش مغفول‌مانده در استان کرمان است در صورتی که کرمان ۹ اثر ثبت جهانی و بیش از ۷۰۰ اثر ثبت جهانی دارد و کرمان همچنین کریدور مهم ترانزیتی در کشور است و نیرو‌های توانمندی در این خطه داریم.

فداکار اضافه کرد: طلسم انتقال آب از دریا به مناطق مختلف کشور توسط استان کرمان شکسته شد و شاهد این هستیم که خطوط انتقال آب به کرمان و سایر استان‌ها منتقل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف مانند فرودگاه‌ها، مناطق ویژه اقتصادی و گیاهان دارویی ابراز داشت: کارخانه ساخت پنل‌های انرژی خورشیدی، کارخانه لاستیک‌های فوق‌سنگین، احداث بیمارستان‌ها و توسعه راه‌آهن از دیگر پروژه‌های در دست اقدام در استان کرمان است.

فداکار عنوان کرد: آب اولین چالش استان کرمان است و در حوزه تامین آب شرب قرار شده، آب شهر‌های شرقی از محل سد نساء بم تامی شود دو پروژه بم و بروات افتتاح شد و از خط صنعت هم برای تامین آب کرمان و رفسنجان استفاده می‌شود که امیدواریم این پروژه تا قبل از تابستان سال آینده اجرا شود.

استاندار کرمان در پایان سخنان خود خواستار تقویت زیرساخت‌های قضائی در استان شد و اظهار داشت: در بعضی از شهرستان‌های تابعه استان کرمان سازمان‌های قضایی از جمله ثبت اسناد را نداریم و برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها هر کاری از دست‌مان برآید را انجام می‌دهیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار