فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امکانات و تجهیزات نیروی دریایی جمهوری اسلامی تنه به استکبار جهانی می زند.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ 28 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،امیر دریادار شهرام ایرانی عصر شنبه در نشست ستاد معین اقتصاد دریا و صنایع دریا محور استان مرکزی، افزود: نیروی دریایی بدون واسطه در گوشه گوشه جهان حضور دارد و به جز ۴۰ کشور که راهی به دریا ندارند در بقیه کشورها می‌تواند حضور یافته و توانمندی صنعتی کشور را ارایه کند.

وی گفت:نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اکنون از هند و پاکستان جلو زده و در حوزه علم، دانش و صنعت حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: امکان بهره گیری از توانمندی‌هایی که در استان مرکزی وجود دارد در نیروی دریایی جمهوری اسلامی وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در زمینه توسعه سواحل مکران تاکنون شعارهای زیادی داده شده اما در عمل به خصوص در حوزه صنعت اتفاق خاصی در این منطقه نیفتاده است ،افزود: از طریق سواحل مکران کشور با تمام آب‌های جهان راه می یابد و با کشورهای دنیا همسایه می‌شود.

امیر دریادار ایرانی خاطر نشان کرد: تمام اقتصاد کشور سنگاپور از طریق دریا اداره می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های تخصصی پیشرفت‌های شگرفی داشته و کشور مالزی نیز تلاش می‌کند به این جایگاه دست یابد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش یادآورشد: با توجه به اینکه استان مرکزی معین سواحل مکران شده نیاز است صنایع استان در این منطقه حضور یابند و مشتری نیز در این منطقه برای صنایع وجود دارد.

امیر دریادار ایرانی خاطر نشان کرد: اکنون استان مرکزی به سمت نفت و گاز حرکت کرده و اگر کشتی برای حمل نباشد این ظرفیت مغفول می ماند.

وی ادامه داد: ۷۵۰ میلیون نفر از جمعیت خاورمیانه به دلیل عدم ارتباط با دریا اکنون در بن‌بست قرار دارند و با توجه به اینکه چین نگاهی به این حوزه ندارد نگاه مردم این کشورها به دست صنایع استان مرکزی است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیاز است ایجاد مجموعه دانش بنیان در جاسب در دستور کار شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی قرار گیرد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از آمادگی کامل برای کمک به این مجموعه برخوردار است.

امیر دریادار ایرانی افزود: یک مجموعه پالایشگاهی قرار است در منطقه جاسب ایجاد شود و ایجاد این مجموعه زمان بر بوده و نیاز است افرادی که در حوزه پالایشگاهی حرفی برای گفتن دارند یک پالایشگاه کوچک در این منطقه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نخستین کسی که در این منطقه پالایشگاه ایجاد کند برنده میدان خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا حتی کسانی که از شیطان بزرگ کمک می گرفتند اقبالشان به سمت جمهوری اسلامی است و می‌خواهند تجهیزات خود را از ما تهیه کنند.

امیر دریادار ایرانی افزود: اکنون خطوط آب خلیج فارس را به فلات مرکزی منتقل می‌کنند که از نظر من نقدی به آن وارد بوده و اگر از سواحل مکران منتقل می شد بهتر بود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استان مرکزی نیز باید انتقال آب از خلیج فارس را در دستور کار خود قرار دهد.

امیر دریادار ایرانی با تاکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها افزود: شناورهایی که عمرشان تمام شده باید مورد توجه صنعتگران قرار گیرد تا قطعات آنان بازیافت و به بازار بازگردند.

وی ادامه داد: یک طرح بزرگ با کمک استان مرکزی در حال انجام است که تا ۲ سال آینده پرچم این استان را بالا می برد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به یادآوری ماموریت ناوگروه ۸۶ افزود: اصرار بر این بود که یکی از ناوشکن‌های دنا و سهند به این ماموریت بروند که در این آزمون ناوشکن دنا برنده شد.

امیر دریادار ایرانی گفت: این ماموریت با انجام ۱۱ ماه کار علمی انجام شد و این مهم موجب شد بر دریا مسلط شویم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این ماموریت اقتدار علمی و صنعتی جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید و نشان داد جمهوری اسلامی در اوج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار