استاندار اردبیل در جلسه بررسی مسایل صادرات استان:
خدابخش افزود: برخی ادعا می کنند که تولید استاندارد گران تمام می شود و با این کار در واقع تولیدکنندگان کالاهای غیراستاندارد به تولید خط می دهند، در حالی که اگر می خواهیم مردم به سمت خرید تولید داخل بروند باید کیفیت را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 17 October 2015
استاندار اردبیل خواستار اجرای تمهیداتی از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان و سایر دستگاه های ذی ربط به منظور جلوگیری از تولید کالاهای غیر استاندارد شد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه بررسی مسایل صادرات استان اردبیل گفت: ماده 24 سیاست اقتصاد مقاومتی به استاندارد کردن همه کالاها و برخورد با تولید کالاهای غیراستاندارد اشاره دارد که در آن جهت باید تولید غیر استاندارد را ممنوع کرده و جلوی آن را بگیریم.

وی افزود: برخی ادعا می کنند که تولید استاندارد گران تمام می شود و با این کار در واقع تولیدکنندگان کالاهای غیراستاندارد به تولید خط می دهند، در حالی که اگر می خواهیم مردم به سمت خرید تولید داخل بروند باید کیفیت را افزایش دهیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: در دنیا استاندارد اجباری نیست، بلکه کالایی که استاندارد نباشد، نمی تواند در بازار رقابت کند؛ باید ابتدا استاندارد را الزامی و در این زمینه اطلاع رسانی کنیم تا مردم آگاه شوند چرا که هنوز در این زمینه حساسیتی ایجاد نشده است.

او اضافه کرد: دستور تعطیلی حدود هشت واحد تولید مواد غذایی غیراستاندارد از جمله در زمینه تولید سوسیس، کالباس و لواشک صادر شده چرا که به بهانه گران تمام شدن تولید استاندارد، با جان و امنیت غذایی مردم بازی می کنند.

خدابخش تصریح کرد: همه کالاها به خصوص کالاهای هدف صادرات، باید استاندارد بوده و با عرضه کنندگان محصولات بی کیفیت برخورد شود و اگر استانداردها را رعایت نکردند، تعطیل بشوند.

وی در ادامه عنوان کرد: برای ورود به عرصه صادرات باید به سمت تولید کالاهای استاندارد برویم و گرنه خریدار خارجی تنها یکبار محصول بی کیفیت را خرید کرده و در نهایت بازار از دست می رود.

استاندار اردبیل گفت: برخی صادرکنندگان با ارایه محصولات غیر استاندارد به منافع ملی و اعتبار کشور لطمه زدند و از این پس صادرکنندگان باید استاندارد را رعایت کرده و البته بهای آن را نیز باید دریافت کنند.

او افزود: دنیا با سرعت در حال تغییر است و ما نیز ناگزیر با این تغییرها همراه شویم؛ اتاق بازرگانی باید از افراد صاحب نظر دعوت کند تا نحوه استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای صادرات، واردات، خرید و فروش برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان تشریح شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار