مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از تشکیل خوشه کسب‌وکار مرکبات در جنوب و شرق استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 26 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، حسن میجانی با تشریح اقدامات انجام شده این شرکت در توسعه صنعتی استان اظهار داشت: برای توسعه سخت‌افزاری در شهرک‌های صنعتی استان کرمان از منابع داخلی شرکت مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیر ساخت‌ها اختصاص یافته است.

وی با گلایه از عدم آمایش صنعتی در استان کرمان افزود: استاندار کرمان نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته استان دارد و یکی از برنامه‌های ما بر اساس تاکیدات دولت و استاندار کرمان، توسعه زیرساختی و نرم‌افزاری شهرک‌های صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به توسعه خوشه‌های کسب‌وکار در استان برای رونق تولید گفت: در توسعه اقتصادی رشد همراه با افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی حاصل خواهد شد و هدف از توسعه خوشه‌های کسب‌وکار در استان توسعه تمامی زیرشاخه‌های صنعتی و دخیل نمودن آن‌ها در امر توسعه و رونق اقتصادی است.

میجانی با اشاره به تجریه موفق خوشه‌های خرما در شرق و پسته در رفسنجان عنوان کرد: با توجه به سطح زیر کشت ۳۰ هزار هکتاری خرما و تولید حدود دویست هزارتنی این محصول، خوشه کسب‌وکار خرما در منطقه جنوب استان تشکیل شده است.

وی تشکیل خوشه کسب‌وکار مرکبات در جنوب و شرق استان را از برنامه‌های آینده این شرکت نام برد و خاطر نشان کرد: در زمینه تولید مرکبات در جنوب و شرق استان کرمان اقدامات خوبی در جهت کشت درختان اصلاح شده صورت گرفته که باید یک برنامه‌ریزی مدون و علمی توسط باغداران، دست اندرکاران بخش کشاورزی و صنعتی برای برندسازی، صادرات و ارزش افزوده این محصول داشته باشیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار