رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به وسعت ۲۰۸۶ هکتاری بافت فرسوده در استان گفت: در حال حاضر بسته تشویقی برای نوسازی این بافت‌ها ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 02 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حسین دولتخواه، با بیان اینکه ۱۳ درصد مساحت شهری استان را بافت های فرسوده تشکیل می دهد، وسعت بافت فرسوده شهری استان را ۲۰۸۶ هکتار اعلام و تصریح کرد: از این میزان ۱۲۲۸ هکتار آن مربوط به بافت فرسوده شهر کرمانشاه است.

دولتخواه با تاکید بر لزوم نوسازی هرچه سریعتر این بافت های فرسوده گفت: در همین راستا بسته تشویقی ابلاغ شده که پس از تایید در کمیسیون های ماده پنج در ۱۰ شهر استان که دارای بافت فرسوده هستند، اجرای آن آغاز شده است.

وی افزود: در این بسته تشویقی واحدهای بافت فرسوده به چهار گروه واحدهای فرسوده بلوک های شهری، واحدهای فرسوده واقع در محورهای اصلی محله، واحدهای فرسوده واقع در عمق بافت فرسوده و واحدهای فرسوده واقع در قطعات غیرقابل تجمیع تقسیم بندی شده است.

دولتخواه گفت: هرچند تلاش شده این مشوق ها برای عامه جامعه قابل فهم باشد، اما درک کامل این مزایا نیازمند حداقل اطلاعاتی در حوزه ساختمان سازی است و برنامه داریم در جلساتی با شهرداری های این مشوق ها را بیش از پیش به زبان ساده برای مردم بیان کنیم.

وی در اشاره به برخی از بندهای این بسته تشویقی همچون اعطای یک یا دو طبقه تشویقی، عدم محاسبه سطح بالکن و تراس در تراکم ساختمانی و کاهش ضریب تامین پارکینگ، گفت: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس https://udrc.ir/ مراجعه و از این مشوق‌ها مطلع شوند.

دولتخواه با اشاره به اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت های فرسوده، رقم این تسهیلات را در مرکز استان ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی افزود: سود این تسهیلات ۲۳ درصد و بازپرداخت آن نیز ۲۰ ساله است.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: برای انجام این نوسازی، تسهیلات ودیعه مسکن هم لحاظ شده تا مردم بدون اینکه دچار مشکل شوند بتوانند کار نوسازی واحد مسکونی خود را انجام دهند.

دولتخواه افزود: رقم تسهیلات ودیعه مسکن نیز در مرکز استان ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۹۰ میلیون تومان است که سود این تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت آن سه ساله است.

وی ابرازامیدواری کرد، با اجرای این بسته تشویقی و تسهیلاتی که برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده، شاهد پویایی در نوسازی این بافت ها باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار