رئیس پلیس راهور استان قم گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در شهر قم تردد می‌کنند که این مسئله موجب به وجود آمدن مسائل و مشکلات مختلف ترافیکی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 30 September 2023

به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان امروز با حضور در برنامه رادیویی و تلویزیونی بی تعارف گفت: وجود حجم پرشمار راکبان موتور سیکلت در قم، موجب به وجود آمدن مسائل و مشکلات مختلف ترافیکی شده است.

سرهنگ غلامرضا صدفی با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در شهر قم تردد می‌کنند افزود: به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیکی راکبان موتور سیکلتT اقدامات متعددی در دو بخش اعمال قانون و آموزش صورت گرفته است.

وی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال، میزان اعمال قانون راکبان موتور سیکلت، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه ۸ هزار دستگاه موتور سیکلت در پارکینگ‌های استان توقیف هستند افزود: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از راکبان موتور سیکلت در دوره آموزشی آشنایی با فرهنگ ترافیک شرکت کرده اند.

سرهنگ صدفی با اشاره به انجام حرکات نمایشی و مخاطره آمیز راکبان موتور سیکلت‌های سنگین در روز‌های پایانی هفته در سطح شهر قم و برخورد پلیس با آنها گفت: بیشترین توقیف موتور سیکلت‌های سنگین در خیابان ظهور صورت گرفته است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: شهر قم نیازمند دارا بودن بیش از ۱۰ پیست موتور سواری استاندارد است.

رئیس پلیس راهور استان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص ترافیک در میدان جانبازان گفت: پیشنهاد‌های متعددی از سال‌های گذشته برای رفع معضل ترافیک میدان جانبازان در شورای ترافیک استان مطرح شده است، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

سرهنگ صدفی افزود: پیشنهاد ما برداشتن میدان و ایجاد تقاطع در این نقطه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار