رئیس دادگستری خلخال گفت: نبود امنیت شغلی از مهم‌ترین دغدغه‌های خبرنگاران رسانه‌های جمعی در این شهرستان است.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ 09 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، علی نباتی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی، نبود امنیت شغلی، مشکلات بیمه خبرنگاران و پایین بودن حقوق و مزایای دریافتی را از مهم‌ترین مشکلات پیش روی خبرنگاران دانست و اظهار کرد: شغل خبرنگاری یکی از شغل‌های بسیار حساس و زیان‌آور محسوب می‌شود و اغلب خبرنگاران در معرض آسیب‌های بسیار جدی ناشی از نبود امنیت شغلی قرار دارند.

رئیس دادگستری خلخال با اشاره به حضور خبرنگاران در صحنه‌های پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی ادامه داد: خبرنگاران نقش اساسی در مقابله با تهدید‌ها و دسیسه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی دشمنان انقلاب و نظام در سطح فضای مجازی و واقعی جامعه ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیان واقعیات، مسائل و مشکلات جامعه از سوی خبرنگاران یک امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: خبرنگاران پل ارتباطی محکمی بین مسئولان و مردم هستند و بسیاری از مسائل، مشکلات و گره‌های جامعه با انعکاس اخبار صادقانه و به دور از غرض ورزی خبرنگاران حل و فصل می‌شود.

نباتی گفت: خبرنگاری به عنوان یک شغل و حرفه‌ای هرگز محسوب نشده بلکه عشق به تهیه خبر و با هدف حل مشکل جامعه و گره‌گشایی گره‌های مختلف مردم از جمله ماندگاری و پایداری خبرنگاران و اصحاب رسانه در این شغل خطیر است.

رئیس دادگستری خلخال با تقدیر از تلاش‌های نقی‌زاده و مرادخانی ۲ خبرنگار تلاشگر خلخال افزود: این خبرنگاران در تهیه و انعکاس اخبار دستگاه قضایی شهرستان به خصوص برنامه‌های اجرا شده در هفته قوه قضاییه، جشن گلریزان اخبار انجمن حمایت از خانواده زندانیان جلب مشارکت‌های مردمی و سایر برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا می‌کنند.

خبرنگاران نقش مهمی در آموزش حقوق عامه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند

دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این آیین با تقدیر از تلاش خبرنگاران تلاشگر شهرستان گفت: در جامعه امروزی که جنگ روانی بسیار شدیدی از سوی دشمنان و معاندین انقلاب و نظام اسلامی ایجاد شده، نقش خبرنگاران در مقابله با این جنگ و خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمن نقشی بسیار ارزنده است.

آرش جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه امسال به ضعف حوزه رسانه در دستگاه قضایی افزود: انتظار می‌رود با همکاری خبرنگاران این ضعف برطرف و سطح اخبار منعکس شده از دستگاه قضایی به مراتب بیش از گذشته ارتقا یابد.

دادستان خلخال گفت: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی محکمی بین مسئولان و مردم برای بیان مسائل جامعه هستند و کمک بزرگی در آموزش حقوق عامه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به دادستان و مدعی‌العموم دارند.

جعفری با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی و کادرسازی در زمینه اطلاع‌رسانی گفت: خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی در محقق شدن قول‌های داده شده و اطلاع‌رسانی از نحوه عملکرد و ارائه خدمات مسئولان داشته باشند.
منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار