مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی گفت: نباید به بهانه گردشگری و جذب توریست و گردشگری بی قانون و عدم ضابطه تخریب زیستگاه طبیعی به نام بیابان لوت را رقم بزنیم.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 05 August 2023

زهرا رضایی ملکوتی، در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بیابان لوت در ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۳ به شماره ۲۰۳ در فهرست میراث طبیعی ملی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پرونده این اثر در سال ۲۰۱۵ جهت ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال و در سال ۲۰۱۶ در فهرست میراث جهانی ثبت شد، تصریح کرد: بیابان لوت یکی از پنج اثر ثبت شده جهانی در خراسان جنوبی است که با استان‌های کویری همسایه، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری رویدا‌های هنری در استان برای معرفی این اثر ارزشمند طبیعی، بیان کرد: گردشگری دوستدار طبیعت را باید فرهنگ سازی کنیم.

رضایی ملکوتی ادامه داد: نباید فعالیت در حوزه گردشگری و یا جذب گردشگر به این بیابان به گونه‌ای باشد که تخریب این زیستگاه طبیعی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه فصل گردشگری در بیابان لوت از آبان ماه تا اسفندماه است، تصریح کرد: فعالیت معدنی و توسعه آن در بیابان لوت نیز از مواردی است که رصد می‌کنیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فعالیت معدنی در حریم بیابان لوت ممنوع است، تصریح کرد: نباید در لوت فعالیت معدنی صورت گیرد و مجوز آن را نخواهیم داد تا زیستگاه طبیعی جانواران مختل نشود.

رضایی ملکوتی یادآور شد: بیابان لوت با داشتن گرم‌ترین نقطه زمین و مرتفع‌ترین، وسیع‌ترین و زیباترین تپه‌های ماسه‌ای، منحصر به فرد بوده و بسیار مورد توجه کویرنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار