مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از پیش‌بینی افزایش مصرف برق در اهواز به دلیل افزایش دمای هوا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 24 July 2023

عبدالحمید عباس شیاری اظهار کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان از افزایش دما طی روزهای آتی دارد و بنابراین از شهروندان اهوازی درخواست داریم نسبت به رعایت الگوی مصرف برق همچون هفته‌های اخیر همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: طی روزهای آتی با شدت گرمای زیادی مواجه هستیم و پیش بینی دمای ۵۰ درجه و در نتیجه افزایش مصرف را داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: برق در استان خوزستان و بخصوص شهر اهواز به دلیل دمای هوا و ضرورت تامین سرمایش، حکم اکسیژن دارد و تصور هرگونه وقفه در استمرار برق غیر ممکن است.

شیاری عنوان کرد: در این زمینه انتظار داریم مشترکان با مدیریت مصرف و توجه به راهکارهای کارشناسان در حرکت ملی صیانت از انرژی در کنار صنعت برق باشند.

وی گفت: با آغاز طرح ملی پاداش صرفه‌جویی در سراسر کشور و اجرای طرح‌های توانیر در بخش خانگی شاهد هستیم که بیش از ۹۸ درصد مشترکین اهوازی الگوی مصرف برق را رعایت کرده‌اند.

شیاری عنوان کرد: اگر مشترکان برق اهواز در ۲۴ ساعت شبانه‌روز با خاموش کردن یک لامپ اضافه، مصرف برق خود را به میزان ۵۰ وات کاهش دهند معادل ۳۱ مگاوات صرفه‌جویی می‌شود و بدون ایجاد اخلال در دمای آسایش، می‌توانند بخش زیادی از فشار مضاعف روی شبکه برق را کاهش دهند.

مدیرعامل برق اهواز خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر با پایش مصرف لحظه‌ای برق توسط مرکز پایش این شرکت، برق ۶۸ اداره که از سقف الگو عبور کرده و توجهی به هشدارهای عبور از الگوی مصرف نداشتند قطع شده است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار