کد خبر: ۱۱۱۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 17 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که وظیفه اول هر مسئول در مملکت توجه به فرهنگ قرآنی است، گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی تاکنون در ۱۵ شهرستان و چهار شهر استان شکل گرفته، ۱۷ دستگاه و نهاد عضو این شورا هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مجمع عمومی و همایش مدیران موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان مازندران که اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار شد، اظهار کرد: برای پیشرفت یک مجموعه سلسله شرایطی لازم است، اول اینکه شخص فعال، جهادی، باانگیزه و پرتلاش باشد.

وی افزود: اگر آن شخص یا مسئول پیگیر کار و مسئولیت خودش نباشد، اینکه فقط اسم ما فعال قرآنی باشد اما عملا فعال نباشیم به جایی نمی‌رسیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به سوره طه، عنوان کرد: قرآن نازل شده که فعالیت‌های قرآنی انجام شود، اشخاص و افراد چه به‌عنوان شخص حقیقی و چه حقوقی باید فعال باشند، شرط دیگرش هم این است که ساختار و زیرساخت لازم برای هماهنگی مجموعه فعالیت‌های قرآنی فراهم باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: تشکیل شورای توسعه فرهنگی فعالیت‌های قرآنی در همه شهرها از سال ۱۳۸۸ تصویب شد، اما مسئولین وقت دنبال اقدامات دیگری بودند، خوشبختانه امروز فرد خوبی در این عرصه فعال است و تاکنون در ۱۵ شهرستان و چهار شهر این شورا شکل گرفته، ۱۷ دستگاه و نهاد عضو این شورا هستند.

این مسئول تاکید کرد: آحاد افراد در هر مجموعه باید فعال باشند، دغدغه شرط فعال بودن است، موسسات و خانه‌های قرآنی می‌توانند اعتمادسازی لازم را داشته باشند و از ظرفیت جامعه خیرین استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین موسسات جامعه قرآنی باید توانمند و به‌روز بوده و با نظام آموزشی هماهنگ باشند، اینها باید توسط مجمع مطالبه شود، در زمینه قرآن باید تفسیر جدی سوره صورت بگیرد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که همه مردم بتوانند روخوانی بدون غلط قرآن را داشته باشند، یادآور شد: باید شرایط آموزش قرآن برای همه سنین فراهم باشد، اتحادیه باید وقت کافی بگذارد میتواند خیلی کار انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن و هم در مساجد گام خوبی است، همه ما باید در خدمت قرآن و عترت باشیم هر چه از این کانون دور شویم مشکلات بیشتر می‌شود و برعکس، تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که وظیفه اول هر مسئول در مملکت توجه به فرهنگ قرآنی است، کار بدون فعالیت قرآنی هیچ است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار