مدیر پایگاه جهانشهر خلاق خوراک کرمانشاه:
مدیر پایگاه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه گفت: کرمانشاه را به عنوان پایتخت خوراک حلال در جامعه اسلامی معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 25 June 2023

احسان احمدی نصر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: شهر کرمانشاه بر اساس سهمیه سال ۲۰۲۱ در فهرست آثار جهانی و در سازمان علمی فرهنگی یونسکو به عنوان جهانشهر خلاق خوراک و غذا انتخاب شد.

وی افزود: کرمانشاه به عنوان (پنجمین شهر خلاق خوراک در کشور) و آخرین شهر از ایران در سال ٢٠٢١ و یکی از پنجاه شهر خلاق دنیا در فهرست آثار قرار گرفته است.

مدیر پایگاه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه تصریح کرد: تیرماه سال گذشته آیین پلاک کوبی کرمانشاه به عنوان جهانشهر خلاق خوراک و غذا انجام شد و با حضور دبیر کل ملی یونسکو این آیین را جشن گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای معرفی ساختار جهانشهر خلاق خوراک و غذا، برنامه‌هایی از جمله شرکت در وبینارها و نمایشگاه‌ها داشتیم.

احمدی نصر گفت: سال گذشته در بیش از ١٠ نمایشگاه در سطح ملی شرکت کرده و برای شرکت در ۲ نمایشگاه بین‌المللی هم دعوت شدیم.

وی عنوان کرد: در زمینه تولید محتوا با چاپ بروشورها، کتابچه‌ها و تبلیغات محیطی در ساختار شهری به دنبال این بودیم که عنوان جهانشهر خلاق خوراک را بیش از پیش به شهروندان معرفی کنیم.

این مسئول بیان کرد: ما به عنوان پایگاه جهانیِ پایگاه‌های جهانشهر خلاق خوراک نقش حمایتی داشته و پیشران این موضوع برای معرفی درست آن هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه خوراک و در مجموعه شهری مردم خلاقیت را تعریف می‌کنند و باید پیش از پیش به واسطه داشته‌های خود از گذشتگان و نیاکان به غذا، خوراک، نان و شیرینی بپردازند.

احمدی نصر از برگزاری یک ایونت در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که در حال انعقاد آن با مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه هستیم به نوعی در قالب استارت آپ های مشخص نسبت به معرفی ظرفیت‌ها و دعوت از سرمایه‌گذاران فعال در حوزه صنایع غذایی به خصوص چاشنی‌ها جلساتی را طی ایونت آغازین تا پایان تیرماه برگزار می‌کنیم.

مدیر پایگاه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه اذعان کرد: به دنبال استانداردسازی خوراک و دیپلماسی سازی خوراک کودک و بومی کردن فضاها در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: در بحث غنی سازی خوراک مخصوصا فست فودها به دنبال برنامه‌هایی هستیم و سعی داریم کرمانشاه را به عنوان پایتخت خوراک حلال در جامعه اسلامی بیش از پیش معرفی کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار