مدیرکل کمیته امداد مازندران در دیدار با امام جمعه رامسر مطرح کرد:
معافی مدیرکل، رضایی معاون اشتغال، عمادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران با حجت‌الاسلام علیخانی امام جمعه شهرستان رامسر دیدار کردند.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 14 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی در این دیدار اظهار داشت: ۸۳ هزار خانوار به صورت رسمی در کل استان مددجوی کمیته امداد هستند، اما خدمات امداد منحصر به این تعداد نمی‌شود و دو تا سه برابر این خانوارها به امداد مراجعه نموده و از خدمات موردی بهره‌مند می‌شوند. 

غیر از ۸۳ هزار خانوار مددجوی رسمی امداد مازندران، دو تا سه برابر غیرمددجو نیز از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند  

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از هزار و بیست میلیارد تومان اعتبار تسهیلات اشتغال استان است، پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد مددجویان و ۵۰ درصد نیازمندان غیرمددجو از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به اینکه، ۱۴هزار دانش آموز و دانشجو در استان تحت حمایت هستند و از خدمات فرهنگی بهره‌مند می‌شوند گفت: بسیاری از این دانش آموزان و دانشجویان مدارج علمی را طی نموده و جایگاه اجتماعی و شغلی کسب و خود به عنوان یک خَیِّر و حامی با امداد در ارتباط هستند.

معافی با اشاره به اینکه فقر ما در استان در باب نهضت ملی مسکن، فقر زمین است گفت: بسیاری از بیماران صعب العلاج فاقد مسکن می‌باشند که با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مرتبط می توانیم در ساخت خانه‌های این بیماران تسهیل ایجاد نمایم.

وی بیان داشت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در جهت برقراری عدالت اجتماعی، ظرفیت های امداد را به مناطق دوردست و محروم جهت بهره برداری ساکنین و جلوگیری از مهاجرت به شهر خواهیم داشت‌.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: با توجه به اینکه در اشکورات بالای ۸۰ درصد مددجوی کمیته امداد ساکن هستند، با یک برنامه عملیاتی به همراه معاونین به این منطقه سفر نموده تا بتوانیم خدمات بهتری به ساکنین این مناطق ارائه دهیم.

معافی به عدم تنوع محصولات کشاورزی در کل استان اشاره کرد و گفت: مسئله، فقر مهارت است که رویکرد تک محصولی در بین روستاییان وجود دارد و با توجه به تنوع محصولات جایگزین باید آموزش به روستاییان را در جهت استفاده بهتر گسترش دهیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار