معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمانشاه:
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: با انجام برنامه ریزی های لازم حتی یک دانش آموز مناطق عشایری استان از تحصیل و کسب آموزش باز نمانده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 04 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

زهرا نجار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سه نوع عشایر داریم عشایر ثابت، نیمه ثابت که هم کوچرو و ثابت می باشند و دیگری عشایری که بیشتر زمان طول تحصیل معلم نیزهمراه آنان کوچ میکند.


وی افزود : در متوسطه اول و دوم تعداد دانش آموزان عشایر کمتر است حدود ۳۸۷ مدرسه عشایری داریم که شامل این سه نوع دانش آموز میشوند و ان تعدادی از عشایر هم که به مکان های مختلف کوچ میکنند و روال آموزش و آزمون از آن ها مشابه است.

معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه در ادامه خاطر نشان ساخت: مجموع کلاس های عشایری ۷۳۰ کلاس است و به ازای هر کلاس نیز یک معلم،وجود دارد خوشبختانه حتی یک دانش آموز ناطق عشایری هم از تحصیل بازنمانده است.

وی گفت:در ۲۱ منطقه و شهرستان و ناحیه عشایری وجود دارد ،و ۳ منطقه و شهرستانِ استان عشایر نداریم.

وی تصریح کرد: آن دسته از عشایر که به خارج از استان کوچ میکنند، براساس برنامه ریزی های معاونت وزارت، دانش آموز مهمان می شوند.

نجار تاکید کرد :۵۰۰آموزگاربرای دانش آموزان ابتدایی عشایر داریم و حدود ۹۰۰۰دانش آموز عشایری  در سه مقطع تحصیلی فعالند که از این تعداد، ۶۵۰۰دانش آموز عشایری در مقطع تحصیلی ابتدایی،و مابقی متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.

نجار اضافه کرد: ۳۷۷مدرسه عشایری و۵۶۰ کلاس ابتدایی و در مجموع ۷۳۰ کلاس برای دانش آموزان عشایر داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار