نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام آموزشی باید بر مبنای امکان پیوند خروجی دانشگاه ها با فرایند جذب در بخش های مختلف باشد.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 29 April 2023

 رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عبدالرضا مصری در همایش دانشگاه رازی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی همواره در کسب دستاورد های علمی پیشگام بوده و عقب افتادگی در دستاورد ها و پیشرفت های علمی از جمله نانو تکنولوژی ، سلول های بنیادی ، هوا و فضا ، چرخه هسته ای  ،علوم پزشکی و دریایی  نداریم، بعد از پیروزی های انقلاب در مسیرصعودی رشد و پیشرفت علمی قرار گرفتیم. 
 
وی با اشاره به رشد مکتب های علمی زنان، پیش و پس از انقلاب اسلامی، افزود: به عنوان نماینده مردم آگاه به  انتظاراتشان هستم، دانشجویان خواستار ورود به عرصه کار و تولید و نبود حلقه واسط برای اتصال خروجی دانشگاهی ها به عرصه خدمت هستند. 
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در دانشگاه هایی همچون دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان فارغ التحصیل شده بلافاصله پس از اتمام دوران تحصیل، همه آموزش های علمی و عملی را فرا گرفته و به عرصه کار ورود می کنند. 
.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار ما این است که نظام آموزشی بر مبنای امکان پیوند خروجی دانشگاه ها با فرایند جذب بخش های مختلف ایجاد شود که هنگامی که دانشجویان و اساتید زحمت زیادی می کشند و فرد در هر مقطعی فارغ التحصیل می شود، این پیوند از قبل محاسبه شده باشد و فرد بیکار نباشد ، برخی از دانشجویان مشغول ادامه تحصیل در رشته هایی هستند که جامعه نیازی به آنها ندارد و تا ۲۰سال آینده نیز جذبی در بازار کار برای آنها صورت نمی گیرد.
 
وی اضافه کرد: انتظار مردم این است که جاذبه های کشور بعد از فارغ التحصیلی بسیار بالا باشد و خانواده ها انتظار دارند با توجه به صرف هزینه هایی که برای تحصیل و زندگی فرزندان دانشجوی خود می کنند، هنگامی که زمان برداشت شده و این اثر تولید شد، به جامعه ایران تزریق گردد. 
 
مصری تاکید کرد: خواسته مردم این است که پس از فارغ التحصیلی  شروع به کار کنند نه انتظار برای اشتغال، همه دانشجویان در انتظار برگزاری  آزمون دولتی هستند تا بتوانند وارد جامعه کار شوند ، امروز این الزام جای  دارد  در دانشگاه ها همراه با علم و یادگیری رشد متوازن و دانشگاه مسئله محور باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار