کد خبر: ۱۰۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 11 October 2015

سعید معزی

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از مجالس مهمی که مورد تاكيد امام راحل و ديگر شاگردان آن بزرگوار قرار گرفت مجلس خبرگان رهبري بود كه در تداوم نظام و انقلاب نقش حياتي و سرنوشت ساز داشته و دارد . بزرگترين دستاورد خبرگان اول انتخاب مقام معظم رهبري بود كه با استقبال شايان افکار عمومی هم مواجه شد، چرا كه ایشان از اول نهضت در صحنه حضور داشته و بعنوان فردي مبارز و خطيبي توانا و خوش فكر و اديب تا امروز با تمام وجود توانسته كشور ، انقلاب و نظام را هدايت و سكانداري نمايند و افرادي كه معظم له را توانسته اند كشف نمايند هركدام شخصيت انقلابي ، فقيه و مجتهد بودند.

رهبر معظم انقلاب امروز بعنوان يكي از رهبران توانمند و مطرح جهان توانسته است سمت و سوي كشو را در مسير سير و ترقي خود قرار دهند. از ديگر سو مسلمانان انقلابي در سراسر جهان ايشان را بعنوان مرجع و رهبر خويش قلمداد مي نمايند كه بيانگر انتخاب درست است

اما چرا توده مردم از اهميت خبرگان اطلاعي ندارند ؟ در جواب بايد گفت كه متاسفانه خود روحانيت معظم در امر تبليغ كوتاهي كرده اند كه اين نقيصه در اين دوره جبران شود و اهميت مجلس خبرگان به قشر هاي مختلف مردم تبيين شود. از آنجا كه در انتخابات مجلس خبرگان فقهاي محترمي حضور دارند كه مثل انتخابات مجلس شوراي اسلامي با هزينه كلان و با وعد وعيدهاي آن چناني برگزار مي گردد حاضر نيستند با اين روش جلو برند چرا كه اين بزرگان فقه و فقاهت به چنين امري براي خبرگان قايل نيستند چون امر خبرگان و انتخاب رهبري نظام يك امر حياتي براي كشور كه بايد توام با آرامش و تقوا و بدون هزينه برگزارگردد با توجه به مسئوليت سنگين هركسي حاضر نيست حضور پيدا كنند. بيشتر مراقب دينداري و تقوا هستند كه خداي ناكرده حرف ناثوابي گفته نشود.

بيشتر در انتخابات خبرگان انديشه و تفكري فقهي و سياسي كه برآمده از شارع مقدس است درگير هست در انتخابات مجلس شورا ي اسلامي عوامل متعددي وجود دارد در خبرگان فقيه بودن و مجتهد بودن كه توانايي استنباط از متون مقدس و فرمايشات حضرات معصومين را داشته باشند . اين خصوصيات را نخبگان جامعه واقفند اما توده مردم از جهات و كم و كيف قضيه خبرندارند. لذا شايسته است روحانيت معظم در تريبون هاي مختلف حساسيت اين امر را نشان دهند . از سويي پيشنهاد مي شود كه جلسات خبرگان در خصوص مسايل روزمره كشوري بطور زنده پخش شود تا مباحث مورد نظر به جامعه هدايت شود البته بعضي از فقها محترم پيشنهاد دادند اما تصويب نشد.

در اين دوره كه اتنخابات مجلس شورا و خبرگان باهم برگزار مي شود جا دارد كانديداي هاي محترم خبرگان باحضور در مجامع مختلف از ويژگي هاي فقهي و سياسي خبرگان در ميان مردم فرهنگ سازي كنند نقش فقهاي محترم و حضور در جلسات مردم را با مجلس خبرگان آشنا سازند تا مردم بيشتر ترغيب و تشويق به حضور در انتخابات شوند كه بايد گفته شود انتخاب رهبري در نظام جمهوري اسلامي با انتخاب غيرمستقيم مردم برگزيده مي شود. اي كاش شيوه مرضي و پسنديده كه كانديداهاي مجلس خبرگان بدون هياهو و هزينه تبليغ مي كنند در انتخابات نمايندگان مجلس و شورا نيز بكار رود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار