مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اعزام ۳۲ هزار دانش‌آموز خوزستانی به مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ 22 February 2023

مسعود حمیدی‌نژاد در رزمایش مشترک سازمان دانش‌آموزی (رزمایش یاوران انقلاب) که امروز (۳ اسفندماه) در ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که حتما به بچه‌ها علم نافع را آموزش دهید. محفوظات بسیاری زیادی در حال اتفاق افتادن است و آنچه ما نیاز داریم، اقدام عملی است. بچه‌ها باید یاد بگیرند چگونه در جامعه زندگی کنند.

وی افزود: امروز این اجتماع ۲ هزار نفری با اقدامات و آموزش‌هایی که در سازمان دانش‌آموزی انجام می‌شود، به نوعی زندگی کردن را در کنار آموزش‌های مدرسه و شفاهی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به قرار گرفتن در مسیر آموزش علم نافع، گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش این گونه برنامه‌ها در حوزه علم نافع کار بیشتری انجام دهیم. در تابستان آینده نیز سعی می‌کنیم در این راستا برنامه‌ریزی کنیم.

حمیدی‌نژاد در خصوص برگزاری اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور ادامه داد: ما میزبان چندین استان هستیم؛ استان خوزستان تاکنون حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز را به مناطق عملیاتی و راهیان نور فرستاده است و در ادامه پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار نفر دیگر نیز اعزام شوند.

وی گفت: امسال در اعزام اردوهای راهیان نور کارهای ویژه‌ای انجام شد؛ یکی برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان بود که حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز سمپادی به صورت ویژه حضور پیدا کردند و دو مرحله آن انجام شده و دو مرحله دیگر در حال انجام است. برای استعدادهای درخشان خوزستان نیز در قالب جهاد تببین اردوهایی برگزار می‌شود. تلاش می‌کنیم که در کنار راهیان نور برای دانش‌آموزان خوزستان یک سفر زیارتی نیز در نظر بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، در خصوص از چالش‌های آموزش و پرورش یادآور شد: سال‌ها است متاسفانه عزیزان ما در آموزش و پرورش مشکلاتی داشته‌اند مخصوصا در این دو سال گذشته. فضای مجازی هم محاسنی دارد و هم مشکلاتی دارد. دلیل آن هم این است  که هنوز در این خصوص فرهنگ‌سازی نکرده‌ایم و سواد رسانه‌ای را آنچنان که باید و شاید به خانواده‌ها آموزش نداده‌ایم و فاصله‌ای بین اولیا و دانش‌آموزان وجود دارد که باعث شده بعضا دانش‌آموزان دچار مشکلاتی شوند؛ در این خصوص باید بتوانیم از فضای مجازی بهترین استفاده را کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار