تابناک هرمزگان// مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای جبران و رفع کمبود آب در استان در حال حاضر ۱۰ سایت نمک زدایی جدید با ظرفیت ۳۴ هزار مترمکعب در شبانه روز در دست ساخت است.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 14 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// عبدالحمید حمزه پور افزود: این سایت‌های آب شیرین‌کن تا ۲ سال آینده وارد مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۴۲ سایت آب شیرین کن نیز در هرمزگان فعال است که روزانه بیش از ۲۲۹ هزار و ۶۲۵ مترمکعب نیاز آبی بخشی از مناطق استان را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: همچنین ۴۷ درصد آب تولیدی هرمزگان از منابع آب شیرین کن تامین می‌شود که با ساخت و اضافه شدن ظرفیت‌های جدید این میزان به ۶۱ درصد افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: نهضت افزایش شیرین سازی آب دریا از سال ۹۹ با بهره ‌برداری از طرح آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس جدی تر شد که با اجرایی شدن آن علاوه بر استان هرمزگان، زمینه انتقال آب به استان‌های مرزی و شمالی کشور نیز فراهم شد تا از وضعیت بی آبی نجات یابند.

حمزه پور با اشاره به اینکه آب شیرین کن ها کمک زیادی به پایداری آب مناطق مختلف استان کرده است، ابراز کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی در هرمزگان و همچنین مدیریت مصرف و تقاضا در حوزه آب آشامیدنی و بخش کشاورزی؛ شیرین سازی آب دریا یکی از راهکارهای اساسی غلبه بر بحران بی آبی در استان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۹ درصد روستاهای هرمزگان عملیات آبرسانی به آن‌ها انجام شده است، یادآور شد: هنوز برخی از روستاهای شهرستان سیریک نرخ پایین تری از بهره‌مندی آب آشامیدنی را در استان دارند و خوشبختانه در دیگر روستاهای استان که با مشکل کم آب مواجه بوده، طرح‌های آبرسانی یا درحال انجام است یا مطالعات آن‌ها به اتمام رسیده و درحال پیگیری جهت اجرا است.

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که شامل ۲۱۴ هزار و ۹۸۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۲۵۱ هزار و ۹۷۷ فقره انشعاب آب شهری است.

انتهای پیام//

برچسب ها: آب شیرین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار