متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: التهاب غدد لنفاوی وجه تمایز آبله میمون از آبله مرغان است.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 13 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسین سرمدیان افزود: غدد لنفاوی در آبله میمونی متورم و بزرگ می شوند، اما در نوع آبله مرغان چنین اتفاقی نمی افتد.
وی یادآورشد: در آبله مرغان همه ضایعات(قرمزی پوستی از ابتدا تا انتهای متورم شدن و آبدار شدن تاول ها و کسیه آب و چرکی) به صورت همزمان اتفاق میافتد، اما در آبله میمونی به صورت مرحله ای و پشت سر هم مشاهد می شود.
وی تاکید کرد: ضایعات پوستی در هر دو نوع آبله معمولا از صورت شروع و به تمام بدن گسترش پیدا می کند و با همان سرعت و از همان منطقه ای که آغاز یافته، بهبود می یابد.
دکتر سرمدیان ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز که یک بیماری ویروسی است و از طریق گزش کنه منقل می شود، تقریبا به جزء کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی در تمام کشورهای جهان به دلیل وجود احشام و دامپروری وجود دارد.
این عضو هیئت علمى و دانشیار دانشگاه علوم پزشکى اراک همچنین یادآور شد: گوشت و یا دام های قاچاقی که بدون نظارت وارد کشور می شدند و به صورت غیر بهداشتی ذبح و توزیع می شدند عمده ترین عامل چرخش این بیماری در کشور بودند.
وی افزود: به منظور جلوگیری از انتقال از مصرف گوشت، لازم است از مصرف تازه آن خودداری و گوشت را حداقل بالای ۱۲ ساعت و جگر را ۴۸ ساعت پس از ذبح، در دمای زیر ۴ درجه(بین ۰ تا ۴ درجه) در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنید.
دکتر سرمدیان گفت: خطر انتشار تب خونریزی دهندی کریمه کنگو از آبله میمونی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده بیشتر است و مردم باید بیشتر نگران تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار