هرچه فکر میکنم به پاسخی شفاف ودلیل قانع کننده ای نمیرسم. دقیق نمی‌دانم؛آنان که به دنبال ترویج و القاء نوعی یاس از آینده ایران اسلامی هستند، به چه می اندیشند؟!
کد خبر: ۱۰۴۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 08 June 2022

 

افرادی که آگاهانه یا از روی ناآگاهی یاوه گویی دشمنان ملت را منتشر می کنند،باید بدانند؛ آینده ایران اسلامی ما بدون تردید طبق پیش بینی رهبر معظم انقلاب روشن تر و بهتر از امروز خواهد بود.
شاید بپرسید چگونه، پاسخ ساده است؛ وقتی
مردمان سرزمین‌هایی که از منابع طبیعی بهره ای ندارند، جغرافیای سرزمین شان کوچک و بسته‌ است، از نفت و گاز و منابع معدنی برخوردار نیستند،از صنعت وتکنولوژی روز بی بهره اند، جمعیت تحصیلکرده ای ندارند، از دریا و دشت و سرزمین چهار فصل محروم هستند، آینده خود را روشن می بینند،چرا ما با وجود بهره مندی از دریایی از امکانات مادی و خدادادی و نیروی انسانی متخصص آینده ایران مان را تیره وتار ببینیم؟!
آیا با وجود دانشمندان نامی وبرجسته، آینده ای جز شکوه و جلال در انتظار ماست؟
ذکر گوشه ای از ظرفیت های بسیار بزرگ وشگفت آوربالفعل وبالقوه ایران مان برای اثبات این ادعا کافی است.
ایران اسلامی فلات وسیعی است که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
در ایران۲۳ میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که هم اینک فقط ۲ر۷ میلیون هکتار آن کشت می‌شود.
وجود ۴ میلیون هکتار جنگل و ۵۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی هم از دیگر ویژگی منحصربه‌فرد ایران اسلامی است چراکه تنها فعال‌کردن ظرفیت این خط ساحلی برای اداره اقتصاد کشور کافی است.
همچنین ایران بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان را در اختیار دارد،هم اینک ۱۵۴ میلیارد بشکه نفت قابل برداشت و ۴ر۳۳ هزار میلیارد متر مکعب گاز قابل برداشت ایران را به ثروتمندترین کشور جهان از حیث ذخایر انرژی تبدیل کرده است.
ارزش ذخایر نفت و گاز کشور با نرخ‌‌های امروز بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد دلار است.
ایران قادر است فقط از میدان گازی پارس جنوبی سالانه بالغ بر یکصد میلیارد دلار درآمد کسب کند.
از سویی هم اینک بیش از
۵ هزار شرکت دانش‌بنیان توسط جوانان دانشمند و متخصص کشور در حال فعالیت است که در کنار ۷۲ هزار واحد تولیدی ـ صنعتی فعال کشور کار می‌کنند.
ایران اسلامی ما در تمام زمینه‌های تولیدی، از صنایع‌دستی تا صنایع‌ «های‌تک» واحد‌های متعدد و متنوعی دارد.
ایران ما امروز، ۸۶ میلیون نفر جمعیت دارد که نسبت به وسعت و امکانات زیستی جمعیت ایده‌آلی است.
از این تعداد بالغ بر ۷۰ درصد در گروه سنی ۱۵ تا ۶۵ ساله قرار دارند که جمعیت فعال بشمار می روند.
بالغ بر۹۱ درصد جمعیت کشور با سواد و بیش از ۱۵ درصد جمعیت کشور تحصیلات دانشگاهی دارند.
جوانان متخصص و دانشمند ایرانی، هم‌اکنون در همه حوزه‌ها از نفت و گاز و پتروشیمی تا کشاورزی و دامداری و تا همه رشته‌های صنعتی، معادن، فلزات، تکنولوژی ارتباطات، فناوری‌های نو، نانو تکنولوژی، آلیاژهای جدید، پزشکی، مهندسی و هوا فضا در حال فعالیت و ابداعات و اختراعات جدید هستند.
اینکه چگونه برخی با نادیده گرفتن پیشرفت‌های شگفت‌انگیز ایران اسلامی به دنبال القاء یأس وناامیدی در بین نسل جوان هستند،جای تامل دارد.
شاید اگر کمی دقیق نگاه کنیم ومنصفانه قضاوت کنیم اینکه مردم ما نزدیک به نیم قرن است که مستشاران خارجی را در صنایع با تکنولوژی بالا نمی‌بینند و هیچ بیماری برای درمان نیاز به سفر به خارج از کشور ندارد و...
دلیل محکم و پاسخی واضح برای تاریک بینی وسیاه نمایی افراد معلوم الحال نیست؟!
البته نگارنده منکر کمبودها و کاستی‌های موجود نیست و دلیل بسیار از مشکلات کشور را ناشی از سوء‌مدیریت‌ها می دانم، اما این کمبود‌ها و کاستی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها،هرگز به معنای نفی پتانسیل های بسیار بزرگ و شگفت‌آور بالفعل و بالقوه در کشور نیست.
معتقدم؛ ایران اسلامی بشرط مقابله با سوء مدیریت در آینده نه چندان دور می تواند در زمره توسعه یافته ترین کشورهای جهان قرار گیرد.
بدون شک بزرگترین آسیبی که سرمایه‌های اجتماعی کشور را به سمت نابودی و انحطاط می‌ کشاند، یأس و سرخوردگی در مردم به ویژه در میان قشر جوان و نوجوان است.
متاسفانه مدت‌ مدیدی است که فضاهای اطلاع‌رسانی بویژه اخبار و وقایع سیاسی، مملو و مشحون از تحلیل‌های یأس‌آور و پیش‌بینی‌های عجیب وغریبی است که وقتی بدون هرگونه حب وبغض شخصی آن‌را بطور دقیق بررسی وتحلیل می کنیم درمی‌یابیم که هیچ نسبتی با واقعیت جامعه کنونی ایران اسلامی ما ندارد.

کبری بهرامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار