در عملیاتی یک باند تهیه و توزیع داروهای تقلبی و مواد مخدر در اراک شناسایی و متلاشی شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 22 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،رئیس اداره فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : با همکاری پلیس اماکن استان این باند مخوف که قدام به ساخت دارو‌های دست ساز چاقی، لاغری و مخدر با عناوین مختلف می‌کرد شناسایی و عوامل آن بازداشت شدند.
دکتر مریم خدایی افزود : در این عملیات ۸ هزار عدد دارو و ۱۵۳۰ سی سی شربت تریاک کشف و ضبط شد.
وی تاکید کرد : این باند پس از تهیه خارج از چرخه قانونی برخی دارو‌ها از مراکز مجاز، آن‌ها را آسیاب کرده و پس از ترکیب به عنوان ماده اولیه قرص‌های دست ساز چاق کننده استفاده می‌کردند و این دارو‌های دست ساز به صورت کپسول و داخل قوطی‌های قرص به عنوان داروی شرکتی و داروهای ترک اعتیاد به مشتریان و مصرف کنندگان فروخته می‌شد.
دکتر خدایی تاکید کرد : با توجه به اهمیت موضوع و حفظ سلامتی مردم، با فوریت، دستور قضایی برای جمع آوری داروهای توزیع شده در بازار صادر شد.
رئیس اداره فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه مواد مخدر ریشه بسیاری از جرایم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است،گفت: مبارزه با سوداگران مرگ و پیشگیری از اعتیاد همواره در اولویت ماموریت‌های این اداره کل و مجموعه حوزه ی سلامت استان به عنوان حافظان سلامت و امنیت جانی هم استانی ها قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار