تابناک- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآرده های نفتی ایران با اشاره به اینکه انتظار می رود مدیران جانشین پروری کنند، تصریح کرد: کلنگ پالایشگاه شهید سلیمانی طی چند روز آینده به زمین می خورد.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 20 April 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، جلیل سالاری معاون وزیر نفت امروز در حاشیه سفر به هرمزگان با اشاره به لزوم افزایش چندین میلیون لیتری به تولید بنزین در کشور در قالب پروژه‌های پالایشگاهی موجود، تصریح کرد: باتوجه به رشد صعودی مصرف در بازار بنزین باید در مدیریت مصرف انرژی قدم های سازنده ای برداشت و این موضوع جزو تکالیفی است که در سند تحول دولت نیز دیده شده است.

 

سالاری افزود: به موازات این امر باید به بحث توسعه، تولید و جلوگیری از خام فروشی توجه ویژه‌ای مبذول داشت و دراین راستا طرح های پالایشگاهی در حال پیگیری است به گونه ای که طی چند روز آینده دومین پالایشگاه در جوار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس کلنگ زنی می شود.

 

وی با اشاره به افزایش ظرفیت ذخیره سازی در نفت خام و فرآورده ها و در مجموعه مخازن پخش گفت: درخصوص صادرات نیز اقداماتی در حال انجام است، احداث یک خط لوله 26 اینجی و به موازات آن خط لوله تابش که برای ارسال بخشی از فرآورده‌های این پالایشگاه به شرق کشور پیش بینی شده است. همچنین خط لوله پارس که منطقه فارس را پوشش خواهد داد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار