تابناک-شهردار بندرعباس با بیان اینکه کاش حساسیت شورای شهر در امور در سنوات گذشته هم فعال بود گفت:از میان هزینه های خرج شده از ارزش افزوده تعداد ۲۴ اتوبوس برای توسعه حمل‌ونقل شهر بندرعباس خریداری شده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 19 April 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهارداشت: در بخش‌نامه بودجه 1401 در بندهای مختلف به شهرداری‌ها اجازه داده شده است بخش عمده‌ای از ارزش‌افزوده را
در  تامین حقوق، تجهیز ناوگان حمل و نقل و توسعه الکترونیک و ... هزینه کنند که این‌ مهم نیز در راستا الکترونیکی کردن شهرداری انجام شده و در یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: ۲۴ دستگاه اتوبوسی که در پایان سال برای حل مشکل حمل و نقل شهر خریداری کردیم با همین پول‌های ارزش افزوده بوده است و کارهایی که در حوزه فضای سبز در شهر در حال انجام است از همین منبع تامین شده است.
نوبانی بیان‌کرد: سال گذشته 480 میلیارد تومان اداره کل امور مالیاتی برای شهرداری بندرعباس عوارض ارزش‌افزوده پرداخت کرده است که برای تامین حقوق ما مجبور شده‌ایم 180 میلیارد تومان بر روی آن پول بگذاریم تا حقوق پرسنل را پرداخت کنیم.
شهردار بندرعباس عنوان‌کرد: شهرداری بندرعباس بدهکاری‌هایی لز گذشته داشته است که روی هم انباشت شده بود و شهرداری نیز نمی‌توانست نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشد چرا که پیمانکاران بازوهای اجرایی شهرداری هستند و امروز همه می‌توانند بیایند شهادت دهند که پول‌هایی را دریافت کرده‌اند.

 

وی با بیان اينکه بسیاری از پرونده‌های حقوقی شهرداری سالیان سال است که روی زمین مانده و معطل شده‌اند ادامه داد: کارگروه‌های تخصصی شهرداری در حال تلاش هستند تا بتوانند پرونده‌ها را مستمرا و به صورت روزانه پیگیری و حل فصل کنند که صورت جلسات همه آن‌ها موجود است‌.

 

نوبانی تاکید‌کرد: من هیچ‌گونه مصاحبه‌ای بر علیه شورا انجام نداده‌ام و تنها همان مسائلی که موجب شده بود تا پرداخت حقوق پرسنل شهرداری به تعویق بیافتد را بیان کردیم که مسئله تازه‌ای هم نبوده است چرا که در سنوات گذشته هم این موضوع وجود داشته است و پرسنل شهرداری خود شاهد هستند که حدود 4 الی 5 ماه حقوق‌ها عقب می‌افتاد اما آلان فقط دو ماه حقوق عقب افتاده است.

 

شهردار بندرعباس با بیان اینکه بخشی از حقوق‌ها و عیدی‌های پرسنل شهرداری پرداخت شده است این امر را اولویت خود دانست و گفت: با علم به این مشکلات شهردار بندرعباس شده‌ام و هم اکنون هم در تلاش برای حل مشکلات هستم و پاسخگو می‌باشم اما خود عزیزان معترف هستند که شهر بندرعباس هیچ  زیرساخت سرمايه‌گذاری نداشته است.

 

وی ابرازداشت: پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری زمان‌بر هستند و 6 ماهه نمی‌توان آن‌ها را به نتیجه رساند از این رو از اعضای شورای شهر بندرعباس می‌خواهیم که به ما فرصت دهند تا کارها را پیش ببریم.

 

نوبانی با بیان اینکه هیچ‌خللی در ارتباط بین شهرداری بندرعباس و اداره‌کل مالیاتی استان هرمزگان وجود ندارد گفت: ای کاش اعضای محترم شورای شهر این ذره‌بینی که امروز در دست گرفته‌اند و می‌خواهند به تمام هزینه‌کردها رسیدگی کنند را در سنوات گذشته نیز در دست می‌گرفتند و با حساسیت امور را دنبال می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار