تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال و در راستای حفاظت از زمین های ملی و منابع طبیعی، تاکنون برای ۶۵ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان سند کاداستری صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 28 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان ، مجتبی قهرمانی هدف از صدور سند برای این زمین ها را اعمال حاکمیت بهتر برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، تصرف غیرقانونی و دست اندازی به حریم و بستر دریا برشمرد.

وی افزود: تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال برای حدود ۱۰۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان به جز بندرعباس، سند کاداستری صادر خواهد شد.

قهرمانی گفت: تاکنون برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی استان هرمزگان نیز سند مالکیت کاداستری به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شده است.

 

رئیس شورای قضایی استان افزود: از مجموع شش میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار زمین های منابع طبیعی استان شامل جنگل، مرتع، اراضی و حریم ۶۰ متری سواحل از ابتدای اجرای طرح کاداستر تاکنون برای شش میلیون و ۷۹۹ هزار و ۹۲۴ هکتار سند صادر شده و مشخصات آن‌ها در بانک اطلاعات کاداستر استان تثبیت و جانمایی شده است.

قهرمانی افزود: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی گام‌های بلندی برداشته شده که این موضوع نتایج مهمی را در پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت دولت به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای طرح کاداستر، گفت: در صدور اسناد کاداستری زمین های ملی در استان هرمزگان کار بزرگی صورت گرفته است که مطمئنا این اقدامات تأثیر بسزایی در کاهش دعاوی و پرونده‌های قضایی مرتبط با این حوزه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار