فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هنوز شواهد علمی در دنیا مبنی بر اینکه اومیکرون آخرین سویه کرونا است مطرح نشده و در حال حاضر تنها راه مهار این ویروس تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
کد خبر: ۱۰۳۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 02 March 2022

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هنوز شواهد علمی مطلق در دنیا دال بر سویه اومیکرون آخرین سویه از بیماری کرونا است، وجود ندارد و فقط برخی تئوری‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند.

وی در خصوص سبک‌تر طی شدن پیک اومیکرون، افزود: واقعیت این است که پایین‌تر بودن آمار مرگ و میر و بستری در کشور ما به دلیل واکسیناسیون بود از آنجا که در کشور ما واکسیناسیون دیرتر آغاز شد و البته سبب مرگ و میر برخی در ماه‌های قبل‌تر شد، اما واکسیناسیون گسترده به عنوان یک موهبت آمار بستری و مرگ و میر در کشور ما را در این پیک (ادمیکرون) با کاهش محسوسی رو به رو ساخت.

مردانی ادامه داد: فعلا در کشورهای دنیا آلمان در دنیا برای تزریق دوز چهارم واکسن برنامه ریزی کرده، ولی سازمان جهانی بهداشت به جز در مورد بیمارانی که نقص ایمنی دارند دوز چهارم را ضروری اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه تزریق دوز‌های یادآور بستگی به گردش ویروس دارد، تصریح کرد: اگر گردش ویروس زیاد باشد تزریق واکسن یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به جد انجام شود اگر اینطور نباشد که کرونا خود به خود تبدیل به یک عفونت بومی در کشور‌ها می‌شود.

مردانی تاکید کرد: عدم واکسیناسیون کودکان و حساسیتشان نسبت به گونه اومیکرون آن‌ها را در مقابل این سویه آسیب پذیرتر کرد که خوشبختانه وضعیت در حال حاض بهبود یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار